//
کدخبر: ۷۱۴۸۱ //

پرداخت ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران از پرداخت 38 هزار میلیارد ریال تسهیلات در 9 ماهه سال جاری به صادرکنندگان در بخش های مختلف حوزه صادرات خبر داد.

پرداخت 38 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صادرکنندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

'حبیب احمدی' شامگاه دوشنبه با بیان اینکه محدودیت خاصی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد گفت: 9 ماهه سال 1395 میزان واگذاری تسهیلات 29 هزار میلیارد ریال بود و تسهیلات پرداختی در مدت مشابه سال جاری به صادرکنندگان در مجموع 30 درصد افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: این بانک با منابعی که از صندوق توسعه ملی دریافت کرده، آمادگی دارد تا سقف 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ های 13.5 و 14.5 درصد به صادرکنندگان پرداخت کند که 20 هزار میلیارد ریال آن از منابع داخلی و نیمی دیگر از منابع صندوق می باشد.

 

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران 80 درصد منابع و تسهیلات این بانک را ارزی و سایر آن را ریالی عنوان کرد و گفت: اعتبارات اسنادی و بروات صادراتی در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 122 درصد، ضمانت نامه های بانکی 22 درصد و مجموع حواله های ارزی 75 درصد افزایش داشت.

 

او در ادامه عنوان کرد: مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران تا پایان آذر امسال 210 هزار میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته؛ ابتدای سال 1394 مانده تسهیلات 89 هزار میلیارد ریال بود که این رقم امروز 2.5 برابر شده است.

 

احمدی برای شرکت در نشستی با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی جهت تشریح خدمات، تسهیلات اعطایی و شرایط استفاده از این تسهیلات، تبیین راهکارهای مبادلات ارزی، شیوه صدور ضمانت نامه ها و پوشش های بیمه ای صندوق ضمانت صادرات ایران در اتاق بازرگانی کاشان حضور یافته بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان