//
کدخبر: ۷۰۷۲۳ //
رئیس هیئت مدیره آسفالت غرب

بانک‌ها به نرخ تورم، وام پرداخت نمی‌کنند

 بانک‌ها به نرخ تورم،  وام پرداخت نمی‌کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

آئین تجلیل از صادرکنندگان  برتر استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، استاندار کرمانشاه، اعضای نمایندگان مردم کرمانشاهدر مجلس، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارات، رئیس اتاق بازرگانی و سایر بازرگانان و تجار کرمانشاه در سالن آمفی‌تئاتر اتاق بازرگانی برگزار شد.

مهندس قمبری رئیس هیئت مدیره آسفالت غرب در ان مراسم گفت: منابع اقتصادی و بحث نقدینگی مهم است .

وی افزود: امروز کارخانه آسفالت غرب با 10 درصد ظرفیت کار می‌کند و به کشورهای امارات متحده عرب، افغانستان و سایر کشور‌های قاره آفریقا صادرات انجام می‌دهیم.

رئیس هیئت مدیره آسفالت غرب گفت: صادر کننده نمی‌خواهند دولت کمک کنند بلکه با وضع قوانین مختلف و صدور بخشنامه‌ها متضاد مانع برای صادر کنندگانان درست نکنید.

قمبری ادامه داد: ناهماهنگی بین ادارات مربوطه مشکل‌ساز شده است و اداره مالیات اصل فاکتور را از صادر کنندگان می‌گیرند و  پس نمی‌دهد درحالی که اداره ارزش افزوده کالای اصل فاکتور را می‌خواهد برای این که 9 درصد ارزش افزوده را به صادرکننده برگرداند ولی صادر کننده دیگر نمی‌تواند از ارزش افزوده استفاده نماید.

وی افزود: چند درصد گران‌تر قیمت بها تمام شده افزوده می‌شود اگر آن درصد افزوده به صادر کننده پرداخت شود.

قمبری گفت: بازار صادرات محصول با کیفیت می‌خواهد ولی قوانین و مقررات در یک سازمان است اما دو بخشنامه متضاد برای صادر کننده صادر شده این ناهمانگی مشکل شده است.

وی افزود: این در صورتی است ما نباید فاکتور به دو  واحد از یک سازمان تحویل دهیم سیستم و نفرش در اداره مالیات سهم‌اش را خودش مشخص نماید و با هم هماهنگی انجام دهند و گواهی فاکتور را برای قسمت مربوطه ارسال نمایند.

قمبری ادامه داد: این به یک معضل بزرگ در بخش صادرات تبدیل شده است و از تمام ظرفیت‌مان استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: جالب‌تر از این زمانی که اصل فاکتور پیش اداره‌شان است، اما سیستم‌شان را کنترل نمی‌کنند و وقت صادرکننده را می‌گیرند.

قمبری ادامه داد: مقررات و بخشنامه‌‌ها باید سریع‌تر  اصلاح  شوند و در جهت تسهیل کار صادرکنندگان باشد.

وی افزود: هنوز صادر کننده نمی‌تواند درهیچ یک از بانک‌ها حساب السی باز کند.

قمبری گفت: صادر کننده باید برود صرافی‌ها اقدام نماید و مبلغی  نیز باید به صرافی‌ها پرداخت نماید تا بتواند دلار انتقال دهند و معامله نماید.

وی افزود: اگر می‌خواهیم صنعت صادرات ما حرکت کند و پویا شود صادر کننده  را حمایت نماید و تهسیل در کارهای گمرگی و مرزی برای صدور کالا به بازار جهانی انجام گیرد.

قمبری گفت:  بانک‌ها به نرخ تورم رسمی وام پرداخت نمی‌کنند در صورتی به گفته کارشناسان اقتصادی و بانگ‌ها تورم  تا 10 درصد اعلام شده ولی تولید کننده یا صادر کننده اگر بخواهد وام بگیرد باید با پرداخت کارمزد بیش از 24 درصد وام گیرنده به بانک پرداخت نماید.

وی افزود: شاید طرفدار عدالت اجتماعی باشیم باید کمک به صادرات و تولید کننده جزء اهداف اصلی و واقعی باشد نه صدور بخشنامه‌ای صادر شود و شعار بدیم به هدف رسیده‌ایم باید در این راستا سیستم تعریف شود و متمرکز شوند و کار را تسهیل نمایند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان