//
کدخبر: ۷۰۶۶۳ //
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

کرمانشاه شرایط خوبی برای توسعه صادرات ایران دارد

مالیات بر ارزش افزوده تا ۴۱ درصد قیمت تمام شده کالاها را افزایش می‌دهد.

کرمانشاه شرایط خوبی برای توسعه صادرات ایران دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز همایش تجلیل از صادرات کنندگان نمونه استان کرمانشاه با حضور  مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون سازمان بازرگانی و طالبی معاون مالی این سازمان، هوشنگ رازانی استاندار کرمانشاه ، دکتر عبدلرضا مصری و احمد صفری، شهاب نادری و فرهاد تجری عضو نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه، رحیمی معاون استانداری کرمانشاه نعمت‌الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارات استان کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی و سایر بازرگانان و تجار کرمانشاه برگزار شد.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: کرمانشاه موقعیت سوق‌الجیشی دارد و از لحاظ مرزی ظرفیت فراوانی دارد که پتانسیل خوبی برای  صادرات کشور است.

وی افزود: کرمانشاه شرایط مختلف برای توسعه صادرات ایران دارد به شرطی که در کشور بتوانیم در سه محور به توافق برسیم.

 رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: این سه محور تاثیرش بر صادرات می‌گذارد یکی این از این محورها قیمت تمام شده کالا است.

کاشفی ادامه داد: امروزه این قیمت تمام کالا معضلی برای صادرات کالا شده است بایستی زودتر موانعآن رفع شود تا مشکل صادرکنندگان و تولید کنندگان کشورمان حل شود.

وی افزود: قیمت تمام شده کالا هم از طرف دیگر مشکلی ساز شده برای رقابت کالای ایرانی با سایر کالاهای خارجی.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: عمده مشکل آن بر سرباری که بر تولید کشور لحاظ می‌شود اگر نوع  و شکلی که در کشور اجرا می‌شود اگر اجماع سازی نشود هزینه‌های تولید را بالا می‌رود.

کاشفی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده تا ۴۱ درصد قیمت تمام شده کالاها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: زیاد بودن هزینه‌های سربار همچون نرخ سود بانکی، مالیات، قوانین تامین اجتماعی از دیگر  مشکلات است که به معضل بزرگ بخش صادرات تبدیل شده است که در نهایت  به تولید صدمه می‌زند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: تسهیل در امور صادرات و مشوق‌های صادراتی از دیگر محورهای تاثیرگذار بر روند صادرات و تولید کشور است که متاسفانه این موضوع در سال‌های اخیر ضعیف شده و در عین حال از واجب‌ترین مسائل است.

کاشفی ادامه داد: بین وزارتخانه‌های مربوطه هم هماهنگی نیست این هم یکی دیگر از دلایل است که  دو وزارتخانه؛ وزارت کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت هنوز هماهنگ نیستند.

وی افزود: کرمانشاه  در بخش صادرات و واردات پیشینه باستانی دارد با تمام مشکلات این استان همیشه صادراکنندگان خوبی داشته است و در بخش صادرات نقش ایفاد کرده اما در دوسال اخیر با وجود مشکلاتی که پیش آمده است در بازار مرزی صادرات کمتر شده است.

 رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: کشورعراق کشور خاصی است که صادرکنندگان کرمانشاه توانایی دارن به عنوان کشور هدف  صادرکننده باشد اگر حمایت صندوق داشته باشیم و مسایل سیاسی هم تاثیر گذاشته است ولی باید یک مرکز هماهنگی شده در سازمان توسعه و تجارات درست بشود تا کار ستادی انجام شود به شرطی که در این اتاق و ستاد جزیره‌ای به مسایل نگاه نکنند.

کاشفی ادامه داد: صادرات حلقه است اگر اداره گمرکات، مرزبانی وسایر سازمان‌های مربوطه حمایت نکند مشکل ایجاد خواهد شد  و هر روز صادرات کمتری انجام می‌گیرد و چرخه تولید دچار زیان و ضرر و ورشکستگی خواهد شد

وی افزود: کرمانشاه  در بدترین شرایط هم  دو میلیارد دلار صادرات داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: نبود تبادل مالی پولی با عراق موجب افزایش ریسک صادرات است

کاشفی افزود ایجاد یک مرکز هماهنگی هدایت شده در عراق برای این موضوع ضرورت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۶۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان