//
کدخبر: ۷۰۶۳۷ //
مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس

تولید باید بر اساس نظام‌ها باشد

تولید باید بر اساس نظام‌ها باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز پنجشنبه  مراسم تجلیل از صادرات کنندگان نمونه استان کرمانشاه با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون سازمان بازرگانی و طالبی معاون مالی این سازمان، استاندار کرمانشاه، دکتر مصری و صفری، نادری و تجری عضو نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه، رحیمی معاون استانداری کرمانشاه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارات استان کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی و سایر بازرگانان و تجار کرمانشاه در سالن آفی‌تئاتر اتاق بازرگانی برگزار شد.

دکتر عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: ۱۰۰ درصد بودجه دولت هزینه‌های جاری بوده و بودجه عمرانی از محل اوراق مشارکت است.

وی افزود: تمام حواس مسئولان و مردم معطوف بودجه دولت شده که هیچ بازدهی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بیان گفت: ۹ ماه از سال درگیر بودجه‌ای هستیم که هیچ اقتصادی از دل آن بیرون نمی‌آید.

مصری ادامه داد: ۱۰۰ درصد بودجه هزینه‌های جاری بوده و بودجه عمرانی از محل اوراق مشارکت است و این تشکیلات به اندازه‌ای که برایش خرج می‌کنیم، بازدهی ندارد.

وی به طی کردن هفت خوان داخلی برای صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: تولید باید بر اساس نظام‌ها و نه بر اساس آدم‌ها باشد. از جمله تاثیرات مخرب این نظام‌ها می‌توان به نوسانات نظام بانکی، بی‌ثباتی نظام ارزی، نظام گمرکی و... می‌باشد.

مصری بر اهمیت شفافیت اقتصادی در تجارت تاکید کرد و گفت: تجارت با رانت مذموم است و شاهد بودیم که با این کار هزاران میلیارد گیر چند نفر افتاده است.

وی افزود بستن بحث بودجه است 9 ماه وقت می‌گیرد درحالیدولت و مجلس باید بیشتر وقت‌شان برای بتصویب بودجه بگزارند این برعکس باید  در مورد اقتصاد وقت گذاشت با این برنامه دیگر فرصت نیست برای اقتصاد در حالی که بیش از  دو سوم وقت برای بودجه صرف می‌شود.

مصری ادامه داد: اقتصاد به بخش خصوصی نیاز دارد و برنامه‌ای برای صادرات و تولید کشور در کنار هم نداریم .

وی افزود: نظام بانکی بیشتر اوقات دچار نواسنات می‌شود و ثبات ارزی ندارد.

مصری ادامه داد: در اقتصاد باید نظامی پولی، مالی، ارزی و گمرکی و سایر سازمان‌ها از قبیل  تامین اجتماعی به اقتصاد نگاه سیاسی نداشته باشند بیشتر  اقتصادی و فرهنگی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان