//
کدخبر: ۶۲۹۵ //

محدودیت صدور رواید کار امریکا باعث سقوط ارزش سهام شرکت های فناوری هند شد

سهام شرکت های فناوری اطلاعات هند به دنبال احتمال محدود کردن روادید کار کارگران خارجی متخصص از سوی کنگره و دولت امریکا کاهش یافت .

 محدودیت صدور رواید کار امریکا باعث سقوط ارزش سهام شرکت های فناوری هند شد

به گزارش فرتاک نیوز،دولت و کنگره امریکا در نظر دارد برای حمایت از کارگران متخصص درداخل این کشور محدودیت هایی را برای صدور روادید H1-B اعمال کنند.

این احتمال باعث شد که ارزش سهام شرکت های فناوری اطلاعات هند روز چهارشنبه در بازار سهام بمبئی با سقوط حدود پنج درصدی به 9 هزار و 401 واحد برسد.

بر این اساس، ارزش سهام شرکت های خدمات مشاوره ای تاتا 5.46 ،اینفوسیس4.57 ، ویپرو 4.11 ، تک ماهیندرا 9.68 و اچ سی ال 6.25 درصد در بازار سهام بمبئی سقوط کند.

دولت هند پیش از این نگرانی خود را در خصوص محدود کردن روادید کار امریکا به دولت این کشور ابلاغ کرده بود.

'ویکاس سواراپ' سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت:نگرانی های هند در خصوص محدود کردن روادید H1-B به دولت و کنگره امریکا اعلام شده است .

وی افزود:دیپلمات های هندی در دیدار با قانونگذاران و دولت امریکا، نگرانی خود را در خصوص ایجاد محدودیت در صدور روادید کار برای کارگران خارجی به گوشزد شده است.

کاخ سفید در حال آمادگی برای صدور دستوری برای کاهش صدور روادید کار امریکا است.

شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی امریکا برای دریافت رودید کار شرکت می کنند.

بر اساس گزارش مجله جهان کامپیوتر در امریکا نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در امریکا برای مشاغل علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در این کشور در اختیار هندی ها قرار می گیرد.

در پیش نویس دستور جدید دولت ترامپ،همسران دارندگان روادید H1-B در قانون جدید امریکا اجازه کار نخواهند داشت. سیستم قرعه کشی روادید کار به یک سیستم انتخابی بسیار دقیق برای اطمینان از پذیرش بهترین افراد تبدیل می شود.

روادیدH1-B امریکا برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود. نوع دیگری از روادید کار امریکا L1 نام دارد که برای انتقال کارمندان شرکت ها به امریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.

امریکا سالانه 85 هزار روادید H1-Bبرای متقاضیان صادر می کند. در سال 2016 به دلیل تعداد زیاد متقاضیان این روادید دولت امریکا صدور روادید کار را به صورت قرعه کشی انتخاب می کند.

ترامپ پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری امریکا با انتقاد از صدور روادید کار برای متقاضیان خارجی گفت این سیستم کارمندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان