//
کدخبر: ۶۲۸۹ //
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

مصوبه دولت در مورد واگذار نکردن سرخابی‌ها غیرقانونی است

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی با غیرقانونی خواندن مصوبه دولت درباره معرفی سرخابی‌ها بعنوان موسسه فرهنگی، بر لزوم تسریع در خصوصی سازی آنها تاکید کرد.

مصوبه دولت در مورد واگذار نکردن سرخابی‌ها غیرقانونی است

به گزارش فرتاک نیوز حمیدرضا فولادگر در خصوص ضرورت خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل زیان‌ده بودن این باشگاه‌ها و ادامه تامین امور مالی آنها از بیت‌المال گفت: متاسفانه دولت در مصوبه‌ای این باشگاه‌ها را به عنوان موسسات فرهنگی اعلام کرد لذا طبق قانون برای واگذاری چنین موسساتی باید لایحه جداگانه‌ای تهیه شود زیرا بنگاه اقتصادی به حساب نمی‌آیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه عنوان شده دولت در ورزش حرفه‌ای نباید پول هزینه کند درحالی که این دو باشگاه ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند، ادامه داد: بنابراین با توجه به شرایط باید اذعان کرد که تناقض در واگذار نشدن سرخابی‌های پایتخت و موسسه فرهنگی خواندن آنها وجود دارد.

وی با طرح این پرسش که چرا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به AFC به عنوان شرکت خصوصی معرفی شده‌اند که تناقض دیگری در واگذاری آنها محسوب می‌شود، تصریح کرد: لیگ حرفه‌ای فوتبال زمانی به راه افتاد که اساسنامه‌های باشگاه‌ها تغییر کرد؛ به عبارتی اگر این دو باشگاه ورزشی شرکت خصوصی معرفی نمی‌شدند، طبق اساسنامه لیگ حرفه‌ای راه‌اندازی نمی‌شد.

فولادگر ضمن بیان اینکه دولتها عزم و اراده جدی برای واگذاری سرخآبی‌های پایتخت ندارند تصریح کرد: متاسفانه وزارت ورزش در هر مرحله از خصوصی‌سازی این دو باشگاه، یک سیاست را به کار گرفت و در آخر هم عنوان کردند که بخش خصوصی مطمئنی برای واگذاری نداریم در حالی که هواداران و بخش خصوصی زیادی برای خرید سهام وجود دارند.

این نماینده مجلس دهم مصوبه دولت در خصوص معرفی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان موسسه فرهنگی را اشتباه و خلاف اصل 44 قانون اساسی دانست و افزود: سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش متولیان اصلی این حوزه باید تدبیر مناسبی بیاندیشند و در خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس بشتابند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مجلس با بیان اینکه امروزه اگر هزینه‌هایی که به این دو باشگاه ارائه می‌شود را به ورزش‌های پایه و قهرمانی اختصاص دهیم شاهد رشد خوبی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: مدال‌آورانی هستند که محتاج مقدار کمی پول و اعتبار برای ادامه فعالیتشان هستند و در این میان برخی ملی‌پوشان با هزینه خودشان به مسابقات می‌روند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان