//
کدخبر: ۵۳۳۱۵ //

تحقق ۹۸ درصدی صادرات صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی

برنامه صادراتی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال ۱۳۹۵ از نظر ارزشی نزدیک به سه میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود که ۲میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار صادرات محقق شد که نشان‌دهنده تحقق ۹۸درصدی برنامه است.

تحقق ۹۸ درصدی صادرات صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی نیارکی» افزود: برنامه صادراتی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال ۱۳۹۵ از نظر ارزشی نزدیک به سه میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود که ۲میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار صادرات محقق شد که نشان‌دهنده تحقق ۹۸درصدی برنامه است.

وی بیان داشت: در این زمینه در سال ۱۳۹۵ صنایع غذایی نزدیک به ۱۳ درصد، صنایع دارویی حدود ۳۱ درصد و صنایع آرایشی و بهداشتی نزدیک به هشت درصد نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد صادراتی داشته‌‌اند.

به گفته این مقام مسوول، صنایع غذایی با ارزش صادرات نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری و سهم حدود ۸۵٫۵ درصدی در رتبه نخست، صنایع آرایشی و بهداشتی با صادرات حدود ۲۴۲ میلیون دلار و سهم هشت درصدی در جایگاه دوم و صنایع دارویی با صادرات ۱۹۲ میلیون دلاری و سهم ۶٫۵ درصدی رتبه سوم از نظر ارزش صادرات این بخش را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: سهم صادرات بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال ۱۳۹۵ از کل ارزش صادرات غیرنفتی کشور (بدون احتساب میعانات گازی) نزدیک به هشت درصد و از کل ارزش صادرات کالایی کشور حدود ۱۴٫۶ درصد برآورد شده است.

صادقی نیارکی با برشمردن کشورهای هدف صادراتی این صنایع، اضافه کرد: از نظر ارزشی بیش از ۱۰ میلیون دلار به ۲۰ کشور جهان صادرات داشتیم که عراق و افغانستان بیشترین سهم صادراتی را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت همچنین از رشد ۱۵ درصدی صادرات کالاهای نهایی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور از لحاظ ارزشی در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

وی اضافه کرد: با توجه به ارزش افزوده بالاتر کالاهای نهایی نسبت به کالاهای واسطه‌ای، این میزان رشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برپایه این گزارش، سهم صادرات کالاهای نهایی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴، نزدیک به ۸۲ درصد و کالاهای واسطه‌ای حدود ۱۸ درصد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان