//
کدخبر: ۴۴۷۷۳۴ //

کاهش ۳۹ درصدی صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا

یورو استات اعلام کرد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی ۴۸ میلیون یورو پسته به اتحادیه اروپا صادر کرده که این رقم با کاهش ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

کاهش ۳۹ درصدی صادرات پسته ایران  به اتحادیه اروپا
به گزارش فرتاک نیوز،

اطلاعات منتشر شده از سوی پایگاه آماری اتحادیه اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی 48 میلیون یورو پسته به کشورهای اروپایی صادر کرده است.

صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. ایران در نیمه نخست سال 2022 بالغ بر 78 میلیون و 600 هزار یورو پسته به این اتحادیه صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش صادرات پسته با پوست ایران به اروپا در ماه‌های ژانویه تا ژوئن 2023 با کاهش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 15 میلیون و 700 هزار یورو رسیده است. ایران در نیمه نخست سال 2022 بالغ بر 31 میلیون و 600 هزار یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده بود.

صادرات مغز پسته ایران به اتحادیه اروپا 2 برابر صادرات پسته ایران به این اتحادیه بوده است . ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر 32 میلیون و 300 هزار یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 31 درصدی داشته است. ایران در نیمه نخست سال قبل 47 میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده بود.

آلمان و اسپانیا بزرگ‌ترین واردکنندگان پسته از ایران در نیمه نخست 2023 بوده‌اند. 32 میلیون یورو از کل صادرات پسته ایران به مقصد آلمان و بیش از 7 میلیون یورو به مقصد اسپانیا بوده است.

بر اساس این گزارش ایران پس از آمریکا دومین صادرکننده بزرگ پسته به اروپا در نیمه نخست 2023 بوده است. آمریکا در این دوره 266 میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده است. صادرات پسته آمریکا به اروپا در نیمه نخست 2023 نیز با کاهش 3 درصدی مواجه شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان