//
کدخبر: ۴۴۵۱۷۴ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۲۰۳۴ دلار و ۹۵ سنت رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به گزارش فرتاک نیوز،

کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را در معاملات روز چهارشنبه تثبیت کرده است. تاجران منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد روند کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 2034 دلار و 95 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر خاصی به 2051 دلار و 30 سنت رسیده است.

شاخص دلار 0.3 درصد کاهش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم پایین آمده است. بدین ترتیب تمایل برای خرید طلا افزایش می‌یابد.

تحلیلگران انتظار دارند انتشار اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و آن را تثبیت کند.

تاجران پس از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا در هفته گذشته که بهتر از حد انتظار بود، احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس را پایین آوردند.

تحلیلگران عقیده دارند هرچه آغاز روند کاهش نرخ بهره نزدیک‌تر باشد، طلا روند صعودی خود را زودتر آغاز خواهد کرد. اما تاخیر در کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باعث می‌شود قیمت طلا در کوتاه‌مدت رو به کاهش گذارد.

قیمت نقره امروز با 0.32 درصد کاهش به 22 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.05 درصد کاهش، 95 دلار و 64 سنت معامله می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان