//
کدخبر: ۴۳۸۹۴۴ //
قیمت خودروهای داخلی در بازار

این خودرو یک روزه ۲۳ میلیون گران شد

ارزیابی بازار از افزایش 6 تا 23 میلیونی برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار امروز حکایت دارد در حالی که برخی خودروها نیز کاهش قیمت را تجربه کردند.

این خودرو یک روزه ۲۳ میلیون گران شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اعلام خبر برگزاری جلسه شورای رقابت را شاید بتوان یکی از دلایل افزایشی شدن قیمت برخی از خودورهای داخلی در بازار دانست. براساس اعلام سخنگوی این شورا بازار خودرو همچنان انحصاری است و این بازار ذیل مصوبات شورای رقابت مدیریت می شود، به همین منظور این هفته پنجم دی جلسه این شورا برای بررسی بازار خودرو تشکیل خواهد شد. خبری که فعالان بازار خودرو معتقدند که رشد قیمت در میان برخی از خودروهای داخلی را به همراه داشت.

اختلاف نظر وزارت صمت با شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری خودرو یکی دیگر از دلایلی است که فعالان این بازار رشد قیمت پرطرفدارهای ایران را به آن نسبت می‌دهند. وزارت صمت چندی پیش اعلام کرد که تا پایان سال قیمت‌گذاری دستوری حذف خواهد شد، خبری که شورای رقابت آن را رد کرد.

از سوی دیگر بررسی بازار نشان می‌دهد امروز دلار بعد از هفته‌های ثبات و کاهش امروز شکل افزایشی به خود گرفت،‌ با این حال پرطرفدارهای ایران خودرو امروز در کنار رشد، کاهش و ثبات را تجربه کردند.  

با توجه به ارزیابی بازار می‌توان گفت امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار افزایشی 23 میلیونی داشت و رشد «دنا پلاس توربو اتوماتAT» هم به 10 میلیون تومان رسید، اما در مقابل محصولاتی که رشد قیمت را تجربه کردند امروز «هایماS8» با کاهش 10 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 490 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به چهارشنبه هفته گذشته تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر امروز «هایما S8 پلاس» در بازار افت 10 میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و 685 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما براساس ارزیابی بازار «تارا اتوماتV2» هم در بازار 769 میلیون تومانی شد و رشدی 6 میلیونی داشت.

در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز خانواده دنا هم رشد قیمت داشتند. با این شرایط  «دنا پلاس 6 دنده توربو» با افزایش 23 میلیونی 758 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش 10 میلیونی 820 میلیون تومانی شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» در بازار تغییر قیمت نداشت و 628 میلیون تومانی ماند.   

اکو 2 دی

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان