//
کدخبر: ۴۳۷۴۶۷ //

عامل گرانی مسکن هم لو رفت / وزیر راه گفت !

مهرداد بذرپاش در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل، افزود: سامانه‌ای برای شناسایی زمین‌های معطل مانده راه‌اندازی شده است.

عامل گرانی مسکن هم لو رفت / وزیر راه گفت !
به گزارش فرتاک نیوز،

مصوبه‌ای در شورای‌عالی شهرسازی داریم که هر زمینی که ۱۰ سال از پروانه ساخت آن گذشته باشد و مالک اقدام به ساخت نکرده باشد، این زمین تغییر کاربری می‌یابد که گام بلندی برای مقابله با احتکار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور ، اقدام به شناسایی خانه‌های خالی کرده‌ایم که این امر در دنیا اجرا می‌شود، افزود: همچنین سامانه شناسایی زمین‌های معطل مانده راه‌اندازی شده تا در قیمت بتوانیم ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سوداگران جلوتر از مقررات با روش‌های جدید ابتکاراتی را استفاده می‌کنند تا مقررات را دور بزنند و به دنبال جلوگیری از احتکار زمین هستیم.

بذرپاش با بیان اینکه آماده استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعتی‌سازی مسکن و راه‌سازی هستیم، گفت: در حوزه صنعتی‌سازی، مقاوم سازی، تامین مالی در نهضت ملی مسکن و در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای نیاز به بهره کمتری از ظرفیت دانش بنیان‌ها داریم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در نهضت ملی مسکن که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در ۱۰۰ سال اخیر است، در تامین منابع مالی و مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم؛ ضمن اینکه ساخت مسکن‌های ویلایی را هم در برنامه داریم که به مرور از سال آینده به مردم واگذار خواهد شد.

به گفته وی در کل مسکن مهر هشت هزار هکتار زمین مورد استفاده قرار گرفت که این رقم در نهضت ملی به ۵۲ هزار هکتار رسید؛ همچنین تا پایان امسال ۵۰۰ هزار فقره زمین برای توسعه ساخت و ساز روستا برنامه‌ریزی شده است.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از معضلات نهضت ملی قیمت تمام شده ساخت است، گفت: باید از مدل‌های صنعتی‌سازی استفاده کنیم؛ همان قدر که باید در ساخت مسکن سرعت داشته باشیم، می‌بایست به خاطر امنیت و ایمنی جان مردم استانداردها متفاوت باشد؛ ضمن اینکه نوآوری باید جلوتر حرکت کند و استانداردها پشت سر آن باشد، اما ناچار هستیم برای ملاحظات ایمنی استانداردهای متفاوتی را دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وام مسکن برای صنعتی سازی ۳۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: مقررات لازم به بانک‌ها ابلاغ و ۲ صندوق برای تامین منابع دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه «ایران راه» در حال پیگیری است، گفت: در این پروژه وضعیت راه‌ها و ترانزیت، سیاست‌ها با کشورهای همسایه و منطقه و توسعه ظرفیت‌ها و کدیورها مورد بررسی قرار می‌گیرد. توافق در کریدورها و ترانزیت‌ها از مهم‌ترین درخواست‌های مقامات کشورهای مختلف است.

بذرپاش بیان کرد: در هشت ماه امسال ۳۳ درصد ترانزیت به لحاظ وزنی افزایش یافته است؛ ضمن اینکه هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله داریم و راضی‌کننده نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان