//
کدخبر: ۴۳۶۲۲۸ //

پیش بینی نماینده مجلس از بازار گوجه فرنگی / امروز گوجه فردا پیاز !

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که کمبود برخی محصولات کشاورزی در فصولی از سال، به دلیل عدم تنظیم‌گری بازار و سوء مدیریت ها است.


پیش بینی نماینده مجلس از بازار گوجه فرنگی / امروز گوجه فردا پیاز !
به گزارش فرتاک نیوز،

روح اله عباس پورنماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود گوجه فرنگی در کشور و بالا رفتن نرخ این محصول گفت:حجم تولید گوجه فرنگی در تابستان خوب بود وشاهد بودیم که در فصل کشت بازار داخلی کشش این حجم از تولید را نداشت،امسال یکی از سالهایی بود که قیمت گوجه فرنگی در تابستان پایین بود و کشاورزان سودی نداشتند و اگر سودی هم کردند حداقل بود.

وی افزود: بحث دیگر اینکه دولت در کشت محصولات استراتژیک، گوجه فرنگی را لحاظ نمی کند و این محصول از آنجاییکه آب‌بر محسوب می شود دولت تاکید دارد که نباید کشت شود بنابراین بسیاری از امتیازات مثل کود به آن تعلق نمی گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن تصریح کرد:وقتی بحث صادرات پیش می آید می گویند که نباید محصولاتی مثل خربزه هندوانه و یا گوجه فرنگی از کشور خارج شود چون این اقدام به منزله خروج آب از کشور است.

عباسپور با بیان اینکه درفصل کشت گوجه فرنگی انبارداران  توانستند این محصول را ذخیره و احتکار کنند گفت: بنظر می رسد بهترین راه این است که مردم صبر کنند تا محصول مناطق گرمسیری کشور به زودی راهی بازار شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا یک روز پیاز و روز دیگر یک محصول در بازار نایاب و یا گران می شود تصریح کرد: این امر به مدیریت وزارت جهاد کشاورزی بر می گردد ،مدیران این حوزه باید ظرفیت بازار،جمعیت و میزان مصرف بازار را در نظر بگیرد و در کشت سالانه زارعین را هدایت کند تا به تناسب نیاز کشور کشت انجام گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه تعادلی وجود ندارد گفت: این اتفاقات به عدم تنظیم گری بازار و سوء مدیریت ها باز می گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان