//
کدخبر: ۴۳۵۵۴۳ //

قیمت گوجه فرنگی تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی عنوان می‌کنند، بارندگی عرضه گوجه فرنگی را کاهش داده اما پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده بازار عرضه و تقاضا متناسب شده و نرخ گوجه فرنگی کاهش پیدا کند.

قیمت گوجه فرنگی تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار برخی محصولات کشاورزی در چند روز اخیر دچار نوسان قیمتی بود. هر سال در چنین مقطع زمانی شاهد کاهش عرضه در بازار محصولاتی مانند گوجه فرنگی در بازار هستیم. در حالی که ابتدای آذر قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بین ۲۱ تا ۳۲ هزار تومان متغیر بود در دو هفته اخیر نرخ این محصول به حدود ۴۰ هزار تومان رسیده است.

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص عنوان می‌کنند بارندگی عرضه گوجه فرنگی را کاهش داده اما پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده بازار عرضه و تقاضا متناسب شود و نرخ گوجه فرنگی به ثبات برسد. به طور قطع در ادامه شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در وزارت جهاد کشاورزی، گوجه فرنگی مورد نیاز بازار در این مقطع زمانی، به وسیله محصولات استان‌های بوشهر و خوزستان (شهرستان بهبهان) تأمین خواهد شد و در ادامه به مرور محصولات دو استان فارس و سیستان و بلوچستان نیز وارد بازار می‌شود.

ضرورت روزآمدی در تولید و حمل بار

در ادامه اسداله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز درباره وضعیت موجود بازار گوجه فرنگی به مهر گفت: افزایش قیمت گوجه فرنگی مربوط به جابه‌جایی فصلی نبوده و هر سال در بازار گوجه فرنگی شاهد افزایش قیمت در این بازه زمانی هستیم که البته زودگذر است.

وی افزود: پوشش بازار در این دوره پیش بینی شده و زمین‌هایی برای کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است؛ اما بارش باران و نامساعد شدن هوا در چند روز گذشته سبب شده تا چیدن محصول و حمل بار به مرکز با مشکلاتی همراه باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که چقدر زمان نیاز است تا قیمت گوجه فرنگی کاهش پیدا کند، عنوان کرد: وضعیت هوا تا چند روز آینده مشخص می‌کند تا محصولات کشاورزان جنوبی چه زمانی به مرکز می‌رسد. در حال حاضر محصولات گلخانه‌ای در کنار محصولات بوته‌ای در بازار قابل خرید است اما برای رفع این مشکل در این مقطع زمانی لازم است تا به لحاظ فناوری تجهیزات تولید و حمل بار به روز شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان