//
کدخبر: ۴۳۵۳۷۹ //

پیش بینی بورس هفته / امید تکنیکی و نگرانی بنیادی

تحلیلگران تکنیکی امیدوار به رشد شاخص هستند اما تحلیلگران بنیادی یک نگرانی جدی دارند.

پیش بینی بورس هفته / امید تکنیکی و نگرانی بنیادی
به گزارش فرتاک نیوز،

در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع صعودی بود و شاخص کل در 4 روز متوالی رشد کرد.

در روز شنبه شاخص کل 2 هزار و 313 واحد پایین آمد و 43 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. روز یکشنبه شاخص 4 هزار و 490 واحد رشد کرد و 66 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. 

روز دوشنبه شاخص هزار و 647 واحد بالا آمد و 192 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. سه‌شنبه نیز شاخص 5 هزار و 831 واحد رشد کرد و خروج پول به 265 میلیون تومان رسید.

چهار‌شنبه شاخص کل 28 هزار و 497 واحد صعود کرد و 268 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل 37 هزار و 986 واحد بالا‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 1.8 درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 14 هزار و 370 واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 2 درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته 212 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 42 میلیارد تومان بود. 

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع صعودی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 517 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 13 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 12 درصدی داشته است. 

برخی از ناظران خبر تجدید ارزیابی شرکت‌ها، خصوصا نمادهای بانکی بورس را یکی از عوامل اصلی رشد بازار می‌دانند. شاخص کل بورس تهران تا سطح مقاومت بعدی 40 هزار واحد فاصله دارد و تحلیلگران تکنیکی انتظار دارند شاخص تا نزدیکی آن بالا رود. اما در عین حال برخی از تحلیلگران نسبت به کمبود انرژی در فصل سرد سال ابراز نگرانی می‌کنند. این نگرانی وجود دارد که با فرارسیدن سرما، کشور با کمبود گاز مواجه شود و در نتیجه صنایع با محدودیت انرژی مواجه شوند.  

020908

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان