//
کدخبر: ۳۹۸۲۱۲ //
دلیل جهش دیروز بورس چه بود؟

بازار داغ خرید نمادهای دلاری بورس /پیش بینی بازار سهام امروز ۱۰ اردیبهشت

دقیقا در جایی که بورس قصد اصلاح دارد، ارزش معاملات خرد رشد می کند و اصلا اجازه اصلاح داده نمی شود.

بازار داغ خرید نمادهای دلاری بورس /پیش بینی بازار سهام امروز 10 اردیبهشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 روند معاملات بازار سهام در روز گذشته غافلگیرکننده بود. در حالی که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بازار قصد اصلاح دارد، رشدی عجیب از شاخص کل ثبت شد و بسیاری از فعالان بازار سهام را غافلگیر کرد.

رشد دیروز بازار دو دلیل داشت. ابتدا می توان به بالا رفتن ارزش معاملات اشاره کرد که ضربه عرضه ها را کاملا گرفت و فروشنده ها هرچه عرضه کردند، بازار با کمال میل خرید!

نکته بعدی هم افزایش قیمت دلار بود که گرچه رشد چشمگیری نداشته، اما از نظر تحلیلگران تکنیکال، دلار توانسته محدوده مهمی را به سمت بالا بشکند. 

دیروز اکثر نمادهایی که صف خریدهای سنگینی داشتند و پرحجم معامله می شدند، نمادهایی بودند که درآمد دلاری دارند. به خصوص درخصوص نمادهای گروه فلزات اساسی، عطش بازار برای خرید این نمادها بسیار زیاد بود.

استقبال از شاخص سازها

به نظر می رسد فعلا محرک اصلی بورس، رشد قیمت دلار است و بازار به این موضوع توجه ویژه ای دارد. با این حال معمولا فردا روزهایی که بورس رشد سنگینی دارد، عرضه ها بیشتر می شود و شتاب رشد شاخص ها کم می شود.

روز گذشته یک اتفاق مهم دیگر هم در بازار رخ داد. پس از مدت ها، بالاخره نمادهای کوچک بازار خیلی مورد توجه نبودند و نمادهای بزرگ و شاخص ساز رشد خوبی داشتند. پیش بینی می شد که توجه بازار به نمادهای بزرگ، به زودی اتفاق بیفتد. این را می شد از نمودار مقایسه ای شاخص کل در مقابل شاخص هم وزن پیش بینی کرد.

دیروز در بورس دو رکورد شکسته شد؛ یکی ارزش معاملات خرد و یکی هم ورود پول حقیقی به بازار. در بخش ارزش معاملات خرد، رقم 19500 میلیارد تومان ثبت شد که بسیار امیدوارکننده است. این بالاترین رقم معاملات روزانه از ابتدای سال 1401 است.

حقیقی ها پول به پای بازار می ریزند

در بخش تغییر مالکیت سهام حقیقی ها و حقوقی ها هم 2500 میلیارد تومان تغییر مالکیت به سود حقیقی ها ثبت شد که از این موضوع، اصطلاحا به عنوان «ورود پول حقیقی ها» نام می برند. ورود 2500 میلیارد تومان پول جدید به بازار طی یک روز، بالاترین رقم ورود پول از 12 مرداد 1399 تا به حال محسوب می شود.

قدرت خریداران حقیقی هم فعلا بسیار بالاتر از قدرت فروشندگان حقیقی است و دیروز شاخص مربوط به این موضوع عدد 1.47 را ثبت کرد.

با توجه به این شرایط و روندی که معاملات دیروز داشت، برای امروز هم رشد بازار پیش بینی می شد که البته نسبت به دیروز، میزان عرضه ها بیشتر خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان