//
کدخبر: ۴۳۴۶۵۴ //

شرایط دریافت یارانه دستمزد اعلام شد / یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + لینک ثبت‌نام

طرح یارانه دستمزد مخصوص فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال برنامه ریزی شده است. بنا بر این طرح، ۳۰ درصد از حداقل مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار برای نیروی کار متناسب با سال اجرای طرح است که به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند، پرداخت می‌شود.


شرایط دریافت یارانه دستمزد اعلام شد / یارانه دستمزد به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + لینک ثبت‌نام
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد تاکنون بیش‌ از ۴۳ هزار نفر داوطلب در این طرح مشارکت و ثبت‌نام کرده‌اند و استان‌های خوزستان و مازندران بیشترین تعداد جذب شدگان به بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند.​

طرح «یارانه دستمزد» یکی از طرح‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی بنگاه‌های اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود. شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان، جوانان جویای کار و بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می‌دهند.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های به‌کارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان