//
کدخبر: ۴۳۳۴۵۴ //

جزییات جدید از فروش متری مسکن در تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درخصوص فروش متری مسکن در قالب بورس گفت: در ارتباط با این مسئله ما بنا داریم از ابزارهای نوین مالی برای فروش مسکن استفاده کنیم.

جزییات جدید از فروش متری مسکن در تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا سیفی در حاشیه بازدید خبرنگاران از بخش باغ‌راه حضرت زهرا (س) (۳ کیلومتر در منطقه ۱۷) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در منطقه ۱۷ در حال انجام است که یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) است و در کنار این پروژه پروژه‌های عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و ورزشی در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه و افزایش سرانه‌های ورزشی و تفریحی در منطقه ۱۷ و ۱۸ کمک خواهد کرد به طوریکه این پروژه ۱۲ الی ۱۳ سال معطل مانده بود و در دوره جدید مدیریت شهری دوباره این پروژه در دستور کار قرار گرفت و پیشرفت خوبی نیز در این پروژه وجود دارد.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه مسئولیت این پروژه به سازمان نوسازی شهر تهران سپرده شده است، تصریح کرد: این پروژه پیشرفت خوبی را تاکنون داشته که بنابر اعلام سازمان نوسازی پیشرفت این پروژه ۳۰ درصد است و حجم قابل توجهی از این پروژه توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است.

سیفی با تاکید بر رعایت معماری ایرانی - اسلامی در اجرای پروژه‌ها گفت: بنا بر تاکید شهردار تهران در این دوره توجه ویژه‌ای به موضوع معماری ایرانی - اسلامی شده است و این مسئله در منطقه ۱۷ نیز به صورت ویژه پیگیری می‌شود و تلاش ما این است که پروژه‌ها بر اساس هویت فرهنگی و مذهبی منطقه ۱۷ و شهر تهران احداث شود. در گذشته پروژه‌های عمرانی زیادی در پایتخت انجام شده بود اما وجهی به معماری ایرانی و اسلامی نشده بود.

وی با اشاره به یکی دیگر از پروژه‌های مهم در منطقه ۱۷ گفت: این پروژه به پل اتصال بین دو منطقه ۱۷ و ۱۸ بر می‌شود که با بهره‌برداری از آن گره‌های ترافیکی بین دو منطقه برطرف خواهد شد و ساکنان در دو منطقه ۱۷ و ۱۸ دسترسی راحت‌تری را در این دو منطقه خواهند داشت که این پروژه نیز توسط سازمان عمرانی شهرداری تهران در حال پیگیری است و بنابر برنامه‌ریزی انجام شده طی یک الی دو هفته آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۷ به احداث سایر پروژه‌های در دستور کار منطقه ۱۷ اشاره کرد و افزود: احداث سرای محله و احداث ابنیه‌های مختلف در دستور کار منطقه قرار دارد که احداث سراهای محله به افزایش سرانه‌های فرهنگی در منطقه کمک خواهد کرد. همچنین احداث یک درمانگاه تحت عنوان درمانگاه مهرگان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۷ قرار دارد و در کنار این پروژه‌ها احداث پروژه‌های فرهنگی ورزشی، توزیع آسفالت، بهسازی معابر و نهرها و فعالیت‌های عمرانی در منطقه ۱۷ در حال انجام است.

سیفی با اشاره به اینکه دو منطقه ۱۷ و ۴ بیشترین پروژه‌های ابنیه و احداث آن را در دستور کار خود دارند گفت: منطقه ۱۷ یکی از مناطقی است که با بافت فرسوده همراه است و در این بخش نیز ما با فراهم کردن و تسهیل‌گری به سمت نوسازی بافت فرسوده گام برداشته‌ایم.

وی با اشاره به ارائه بسته تشویقی جهت نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۷ گفت: فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاران در منطقه و صدور پروانه ساختمانی از دیگر مواردی است که در قالب بافت فرسوده در منطقه ۱۷ پیگیری می‌شود و در سال گذشته و در ۸ ماهه گذشته از امسال نیز اتفاقات خوبی در ارتباط با نوسازی بافت فرسوده در این منطقه صورت گرفته است.

شهردار منطقه ۱۷ همچنین به تجمیع پلاک‌های ریزدانه و نوسازی آنها در منطقه ۱۷ اشاره کرد و افزود: این منطقه دارای پلاک‌هایی با مساحت ۴۰ و ۵۰ متری است که در همین ارتباط با همراهی گروه‌های تسهیل‌گری و فراهم کردن شرایط به سمت تجمیع پلاک‌های بافت فرسوده و نوسازی آنها گام برداشتیم و در این مسیر سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شده است. همچنین در حوزه درآمدی نیز پلاک‌های دانه‌درشت در منطقه ۱۷ داریم که مذاکراتی برای تغییر پهنه و کاربری برخی از این پهنه‌ها و گاراژها در دستور کار شهرداری منطقه ۱۷ قرار دارد.

فروش مسکن در قالب بورس

همچنین سید مهدی هدایت مدیرعامل نوسازی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرارگاه جهادی مسکن در این دوره از مدیریت شهری در راستای رفع موانع تولید مسکن و تولید مسکن استطاعت‌پذیر آغاز شده است.

وی افزود: متاسفانه سیاست‌های گذشته منجر به افزایش قیمت مسکن و افزایش تعداد مستاجران در شهر تهران شده است.

هدایت با اشاره به اینکه ۳ رویکرد تسهیل‌گری در قرارگاه جهادی مسکن لحاظ شده است گفت: مشارکت در مسکن، احداث مسکن توسط شهرداری و همچنین مسکن معاوضه از رویکردهایی است که در ارتباط با مسکن پیگیری و دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به احداث مسکن با مشارکت شهرداری تهران در برخی از نقاط پایتخت تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان به مجتمع مسکونی آرام در منطقه ۱۸ اشاره کرد که در فاز اول هزار واحد و در فاز بعدی ۱۵۰۰ واحد دیگر با مشارکت شهرداری تهران و بنیاد مسکن ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید که در چنین واحدهایی تمامی سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و... در نظر گرفته شده است.

وی به اجرای پروژه مسکن در محدوده باغ‌آذری واقع در منطقه ۱۶ اشاره کرد و افزود: در گود منصوب به باغ‌آذری نیز ساخت یک پروژه مسکن در حال اجراست که پس از تکمیل این مسکن‌ها واگذار می‌شود.

هدایت به احداث مسکن استطاعت‌پذیر اشاره کرد و گفت: تولید مسکن استطاعت‌پذیر در مناطق جنوبی تهران قابل انجام است و با این روش ما می‌توانیم به سمت افزایش تولید مسکن و کاهش مستاجری در پایتخت گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار واحد مسکونی شهرداری تهران با مشارکت دستگاه‌های مختلف در مراحل مختلف صدور پروانه قرار دارند افزود: جدای از این احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در تفاهمنامه‌های مختلف در دستور کار قرار دارند که از این تعداد ۲۱۷ هزار واحد مسکونی در شرایط مختلف صدور پروانه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به احداث مسکن در محدوده کوره آجرپزی واقع در منطقه ۱۹ اشاره کرد و گفت: احداث مسکن در این مناطق نیز از جمله اولویت‌های قرارگاه جهادی مسکن است و با تامین زمین ساخت مسکن در این محدوده‌ها آغاز خواهد شد.

هدایت با تاکید بر اینکه احداث محلات الگو از دیگر موارد در دستور کار سازمان نوسازی است گفت: به عنوان مثال ما در منطقه ۱۹ احداث محله الگو را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که در این محلات تمام سرانه‌های خدماتی لحاظ شده است.

وی همچنین درخصوص فروش متری مسکن در قالب بورس گفت: در ارتباط با این مسئله ما بنا داریم از ابزارهای نوین مالی برای فروش مسکن استفاده کنیم و به همین جهت بنا داریم در قالب بورس فروش متری را آغاز کنیم و منابع خرد در اختیار مردم به جای اینکه به سمت سکه و دلار برود به سمت مسکن بیاید.

هدایت گفت: پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آیند بخشنامه بورس برای فروش متری ابلاغ شود و به محض ابلاغ این بخشنامه فروش متری مسکن در قالب بورس آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: درحال‌حاضر پروژه هلال احمر آماده فروش متری در قالب بورس است و به‌تدریج سایر واحدهای مسکونی در قالب فروش متری در بورس عرضه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان