//
کدخبر: ۴۳۰۹۶۲ //

پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ / تکنیکالیست‌ها چه می‌گویند؟

اگر صرفا بخواهیم بازار بورس تهران را از منظر تکنیکالی بررسی کنیم شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان در محدوده‌های یک میلیون و 970 هزار واحدی قرار دارد محدوده‌ای که در جریان معاملات سال جاری برای سومین بار است که دیده می‌شود و به گفته تکنیکالیست‌ها به‌اندازه کافی حمایت شده است.


پیش‌بینی بورس فردا 13 آبان ماه 1402 / تکنیکالیست‌ها چه می‌گویند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل از محدوده‌های یک میلیون و 982 هزار واحدی افت خود را آغاز کرد و خود را به عدد یک میلیون و 967 هزار واحدی رساند. اما در نیم ساعت پایانی بازار رویه منفی جای خود را به استقبال خریداران داد و حتی نمادهایی از منفی تا مثبت هم جابه‌جایی داشتند.

 

 قدیمی‌ها بازار به طور سنتی معتقد هستند که نیم ساعت پایانی روز معاملاتی می‌تواند نیمه اول بازار فردا را تعیین کند با این احتساب اگر بخواهیم همچون قدیمی‌های بازار و به طور سنتی به بازار نگاه کنیم این انتظار را باید داشت که بازار روز شنبه حداقل در نیمه اول بازار مثبتی باشد. البته جوان‌ترهای بازار این موضوع را مطرح می‌کنند که همچنان بازار در حال شاخص سازی است و این مثبت و منفی‌ها بازار صرفاً برای این است که شاخص در همین محدوده 2 میلیون واحدی (کمی بیشتر یا کمتر باقی بماند). خساپا نمادی بود که در روز چهارشنبه هفته گذشته و در آخرین روز معاملاتی بازار سرمایه با خالص خروج بیش از 46 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها همراه شده است و نمادهای شپنا و بانک ملت به ترتیب با خروج 42 و 34 میلیارد تومانی در رتبه هاب دوم و سوم قرار گرفتند.

 سازمان بورس اوراق بهادار در گزارشی عنوان کرده است که 599 تخلف و گزارش توسط افراد به این سازمان در خصوص تخلفات بورسی و معاملاتی گزارش شده است اما این سازمان تنها 152مورد را به عنوان گزارش حائز شرایط ناهنجاری شناسایی کرده است.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار

 بازار بورس تهران در سال جاری با وضعیت بدی همراه شده است از شروع افت در نیمه‌های اردیبهشت ماه و بی توجهی مسئولان دولتی و اقتصادی به بازار تا سکوت سازمان بورس اوراق بهادار در کنار عوامل بیرونی همچون تنش‌های سیاسی و اخیراً نیز جنگ در غزه باعث شده است که بازار سرمایه رویه منفی را به خود بگیرد. با این حال خیلی از اهالی بازار سرمایه و فعالان بازار به وضعیت کنونی بازار انتقاد دارند و نکته جالب اینکه در هفته آینده نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و خصوصی سازی در جزیزه کیش برگزار می‌شود. همه چشم انتظار هستند تا قرار است کدام دستاورد برای بورس اوراق بهادار تهران به نمایش گذاشته شود و مسئولان دقیقاً چه حرفی برای وضعیت کنونی بازار سرمایه دارند.

 پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار شد و هنوز هیچ کس دستاورد این نمایشگاه را ندیده است! بازار در بی اعتمادی شدید به سر می‌برد، ترس از بودجه نویسی و همچنین ترس بیشتر و بزرگ‌تر از آن برداشت نادرست و اجرای نادرست‌تر آن توسط دستگاه اجرایی اعتمادهای کم رنگ ایجاد شده در بازار سرمایه را کم رنگ تر می‌کند.

 

 اما امید عده‌ای فعالان بازار (یا حداقل تازه واردان بازار کسانی که از سال 99 وارد بازار شده‌اند) همچنان به جلسات صبحانه خوری مدیران بورسی و دولتی به همراه رصد این چنین همایشات و نمایشگاه‌های است تا شاید استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت پس از سه سال و سه ماه بازدهی منفی به ثمر بنشیند و صرفاً به متوقف کردن فعالیت‌های بازارگردان‌ها در سمت فروش معطوف نگردد.

 اما صرفاً بخواهیم بازار را از منظر تکنیکالی بررسی کنیم شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران همچنان در محدوده‌های یک میلیون و 970 هزار واحدی قرار دارد محدوده‌ای که در جریان معاملات سال جاری برای سومین بار است که دیده می‌شود و به گفته تکنیکالیست‌ها به‌اندازه کافی حمایت شده است.

 این در حالی است که در تحلیل میان‌مدت‌تر شاخص کل بورس تهران به همراه اندیکاتور RSI سومین واگرایی در کف خود را ایجاد کرده است تا دل اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه به این موضوع امید وار کند که بازار به اعداد و ارقام بالاتر خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۹۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان