//
کدخبر: ۴۳۰۶۴۸ //

هشدار دادستان قشم به وزیر راه؛ خطر بروز سانحه برای پروازهای مسافری در فرودگاه قشم

دادستان قشم در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، نسبت به احتمال وقوع خطر جانی در فرودگاه قشم هشدار داد.

هشدار دادستان قشم به وزیر راه؛ خطر بروز سانحه برای پروازهای مسافری در فرودگاه قشم
به گزارش فرتاک نیوز،

 امید مهدوی مجد در این نامه اعلام کرده است: در راستای پیگیری حقوق عامه و جلوگیری از حوادث ناگوار نسبت به حصارکشی اطراف فرودگاه که از سال 1401 مکاتبات آن انجام شده‌ است، هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

در ادامه نامه آمده است: با توجه به گذشت بیش از 25 سال از نصب فنس‌های فلزی فرودگاه قشم، رطوبت و شرجی هوا و همچنین عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی، این فنس‌ها دچار فرسودگی و پارگی شده و عملا می‌توان گفت فرودگاه فاقد هرگونه دیوار حفاظتی است.

دادستان قشم عنوان کرد: از آنجا که فرودگاه به عنوان یک نقطه مهم ورود و خروج مسافران محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در تمام امور ارتباطی، تجاری و گردشگری دارد، ورود حیوانات و مخصوصا شترهای سرگردان به محوطه فرودگاه تهدیدی برای امنیت، بهره‌وری و سلامت عمومی می‌باشد و باعث تاثیرات منفی و حوادث ناخوشایندی مانند تصادف شترها با هواپیما می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه ورود و تردد حیوانات در این فرودگاه به امری کاملا طبیعی تبدیل شده که در صورت تداوم شرایط فعلی و عدم تدابیر لازم احتمال بروز تبعات سوءامنیتی و بروز سانحه برای پروازهای مسافری کاملا متصور می‌باشد.

مهدوی مجد در پایان این نامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابر موارد ذکر شده دستور فرمایید این موضوع به سرعت بررسی و اقدامات لازم در راستای جلوگیری از ورود شترها، ترمیم فنس‌ها و دیوارکشی و هم‌چنین تشکیل پایگاه‌های امن در اطراف فرودگاه در دستورکار قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان