//
کدخبر: ۴۱۹۳۱۰ //

جدیدترین پیش‌بینی بورس فردا ۶ شهریور ۱۴۰۲

بازار بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۵۸ هزارواحدی همراه شد و شاخص کل رشد حدود ۲,۹ درصدی را به خود گرفت.

جدیدترین پیش‌بینی بورس فردا ۶ شهریور ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز شستا، خگستر؛ خودرو و نماد فولاد مبارکه اصفهان جزء تأثیرگذاران مثبت بازار امروز بودند و بیشترین توجه بازار را به خود جلب کردند. ارزش بازار نیز رقم خوبی را به خود گرفت و پس از مدت‌ها به اعداد و ارقام بالاتر از ۱۰ هزار میلیارد تومانی رسید. شاخص کل نیز بالاتر از ۲ میلیون واحد قرار گرفت.

در بازار عرضه اولیه جدید در راه است و تکاردان چهارشنبه عرضه اولیه خواهد شد شرکت تأمین سرمایه کاردان روز چهارشنبه هشتم شهریورماه عرضه خواهد شد نماد «تکاردان» به‌عنوان ششصد و نهمین شرکت پذیرفته شده در بورس، عرضه اولیه می‌شود.

 اما مهم‌ترین خبر بازار امروز اختلال در هسته سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار بود که علی حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفت‌وگو با سنا دررابطه‌با علت اختلال پیش‌آمده سامانه معاملاتی در ابتدای ساعت معاملات، گفت: یک بروز رسانی در سامانه معاملاتی در حال انجام بود؛ اما باتوجه‌به بروز وقفه در روند معاملات تصمیم بر این شد تا سامانه به حالت قبل بازگردد و این اقدام در ساعت مناسب‌تری انجام شود.

 گلایه اهالی بازار از این است که چرا بازار در مسیر نزولی با این مشکلات مواجه نمی‌شود و به‌محض سبز شدند رنگ نقشه بازار این گونه موارد روی سامانه‌های معاملاتی ایجاد می‌شود.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

 شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات دو روز اخیر از محدوده حمایتی که در روزهای گذشته قرار داشت کمی فاصله گرفت است. خیلی از اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه برای روند چند ماه اخیر نیز یک خط روند صعودی ترسیم کرده‌اند که بازار واکنش خوبی را در این محدوده به خود گرفت. در کنار این موارد وجود واگرایی در کف در بازار در اندیکاتور RSI نیز به این موضوع کمک کرد تا بازار از منظر تکنیکالی بهانه‌های برای رشد داشته باشد. البته که از نظر بنیادی با این شرایط ایجاد شده مدت‌ها است که بازار در ارزندگی قرار دارد.

 اما میانگین متحرک ۵۵ روزه که چندی پیش به‌عنوان حمایت عمل کرده بود و با ازدست‌رفتن آن (محدوده ۲,۱ میلیون واحدی) بازار رخ بدی را به خود گرفت بود حالا در قالب یک مقاومت برای شاخص کل ظاهر شده است و می‌تواند کمی مسیر صعودی را مختل کند؛ اما ارزش معاملات امروز می‌تواند نشان دهد که بازار می‌تواند حداقل برای چند روز آینده رخ مثبت‌تری را به خود بگیرد.

برداشته‌شدن این مقاومت میانگین ۵۵ روزه مقاومت دیگری را فعال می‌کند و آن محدوده ۲,۱ میلیون واحدی و ۲.۲ میلیون واحدی است که می‌تواند برای رشد شاخص مشکلاتی را ایجاد کند. اما از همه مهم‌تر مقاومت بودجه‌نویسی دولت مردان است که بازار در ماه‌های آتی به آن خواهد رسید و باید مراقب سیو سودهای احتمالی در اعداد و ارقام بالاتر توسط عده‌ای از افراد بانفوذ بالایی اطلاعاتی بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۳۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان