//
کدخبر: ۳۳۴۲۰۳ //

سهام عدالت شما چقدر ارزش دارد؟+جزییات

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام عدالت در هفته‌های گذشته با کاهش بسیار زیادی مواجه شد. این در حالی است که شاخص کل بورس در هفته گذشته با صعود همراه بوده است.



سهام عدالت شما چقدر ارزش دارد؟+جزییات
به گزارش فرتاک نیوز،

سهام عدالت در هفته‌های گذشته با کاهش ارزش مواجه بوده است. این سهام در هفته سوم آذرماه نیز با افت ۸.۵۶ درصدی مواجه شد این مساله در حالی رخ داده است که شاخص کل بورس و شاخص کل هموزن بورس با رشد ۰.۷ درصدی در این هفته مواجه شدند.

برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته سوم آذرماه به ترتیب با افت ۷۰۲ هزار تومانی، ۸۴۵ هزار تومانی، ۹۱۴ هزار تومانی و یک میلیون و ۷۱۸ هزار تومانی مواجه شده اند.

این مساله در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند، نماد‌های حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان، ۹ میلیون و ۲۵ هزار تومان، ۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان.

سال گذشته دولت وقت تصمیم به آزادسازی سهام عدالت کرد که این مساله به دلیل مشکلات موجود در طرح تنها منجر به کاهش ارزش این سبد دارایی شد. ارزش فعلی سهام عدالت نسبت به دوران اوج بازار در مرداد سال ۹۹ با افت ۵۲ درصدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت نسبت به اول مرداد سال گذشته به ترتیب با کاهش قیمت ۸ میلیون و ۷۶ هزار تومانی، ۹ میلیون و ۷۱۵ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۵۰۵ هزار تومانی و ۱۹ میلیون و ۷۴۷ هزار تومانی روبرو شده است.

در هفته‌ای که شاخص کل بورس با رشد مواجه شده است، کاهش ارزش سبد سهام عدالت جای تعجب دارد. این مساله به علت کاهش ارزش بسیار زیاد برخی شرکت‌های حاضر در بورس که در سبد سهام عدالت نیز قرار دارند، رخ داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان