//
کدخبر: ۴۱۸۲۹۰ //

عرضه ارز نیمایی با قیمت آزاد توسط برخی صرافان متخلف

نماینده مجلس گفت: یکی از اقدامات غیرقانونی برخی صرافان که موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز می‌شود خرید حواله ارز نیمایی و فروش آن به قیمت آزاد در بازار است که با این اقدام عملاً بازار را دچار نوسان و افزایش قیمت می‌کنند.‌

عرضه ارز نیمایی با قیمت آزاد توسط برخی صرافان متخلف
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به انحلال کانون صرافان توسط بانک مرکزی اظهار کرد: این اقدام بانک مرکزی اقدامی صحیح و قابل حمایت است‌، برخورد قاطع با کانون صرافان گام مهمی در جهت مقابله با دلالی ارز در کشور بود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: یکی از دلایل بروز تورم در اقتصاد کشور، همین دلالی‌های ارزی و رفتارهای این چنینی در بازار ارز است که از سوی عده‌ای سوء‌استفاده‌گر انجام می‌شود‌.

نوروزی اضافه کرد: ما مشکلی در حوزه تامین منابع ارزی نداریم بلکه بازارهای غیر‌رسمی و فعالیت‌های غیرقانونی بعضی صرافان و دلالی ارز توسط آنها موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز کشور می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات غیرقانونی برخی صرافان که موجب ایجاد تلاطم در بازار ارز می‌شود خرید حواله ارز نیمایی و فروش آن به قیمت آزاد در بازار است که با این اقدام، عملاً بازار را دچار نوسان و افزایش قیمت می‌کنند.‌

بنابراین گزارش بانک مرکزی‌ در ‌‌ادامه برنامه تثبیت ارزی، برخورد جدی با صرافان متخلف متخلف را در دستور کار قرار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۸۲۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان