//
کدخبر: ۴۱۱۴۲۶ //

میزان وام ازدواج و فرزندآوری در چهار ماه اول ۱۴۰۲

بر اساس اعلام بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا 20 تیر به 394 هزار متقاضی وام ازدواج و فرزند، نزدیک به 53 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

میزان وام ازدواج و فرزندآوری در چهار ماه اول 1402
به گزارش فرتاک نیوز،

بانک‌های عامل تا 27 اردیبهشت 1402، بیش از 10.7 همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند پرداخت کرده بودند که این میزان طی بازه زمانی مشابه در سال گذشته 9.4 همت و در بازه مشابه سال 1400 نیز 3.9 همت بود.

 

به گفته مهدی صحابی - مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی - در 27 اردیبهشت، سهمیه‌های وام ازدواج مربوط به فروردین و اردیبهشت سال 1402 به صورت دو دوازدهم تعیین و در پنجم فروردین ابلاغ شده است.

هفته گذشته ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به محمدرضا فرزین درباره صف متقاضیان دریافت وام ازدواج هشدار داد و خواستار رفع همه اختلالات ایجاد شده برای پرداخت وام‌های ازدواج شد.

رئیس دولت سیزدهم در این نامه خطاب به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود که همه اختلالات ایجاد شده برای پرداخت وام‌های ازدواج باید مرتفع شود.

بر اساس تاکید رئیسی، مصوبات شورای عالی جوانان در خصوص زمان معرفی متقاضیان به شعب رعایت و بانک‌ها موظفند ظرف 15 روز ثبت‌نام‌کنندگان را به شعب ارجاع دهند و شعب بانک‌ها نباید فراتر از دستورالعمل‌ها در اخذ تضمین‌ها سخت‌گیری کنند. 

رئیس دولت تاکید کرده که صف متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج تا پایان تابستان سال جاری باید به صفر برسد.

چند روز بعد از این تاکیدات رئیسی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی، امروز رقم وام ازدواج پرداختی از ابتدای سال تا بیستم تیر اعلام شد. 

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داده که از ابتدای سال تا 20 تیر به 394 هزار متقاضی وام ازدواج و فرزند، نزدیک به 53 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

بر اساس اظهارات صحابی، در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت از ابتدای سال جاری، شبکه بانکی کشور به 204 هزار نفر از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ 41.2 همت پرداخت کرده که این میزان رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفته که تاکنون 190 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ 11.5 همت به متقاضیان پرداخت شده است که این میزان رشد 93 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

طبق اعلام صحابی، از تیر سال 1401 تاکنون در قبال تسهیلات ودیعه مسکن 277 هزار و 536 پرونده تشکیل شده که از این تعداد 243 هزار و 685 نفر به میزان 14.2 همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مقایسه ارقام اعلامی بانک مرکزی در 27 اردیبهشت و 20 تیر، نشان می‌دهد که در فاصله این دو تاریخ یعنی طی کمتر از دو ماه گذشته بیش از 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان