//
کدخبر: ۴۰۸۸۷۲ //

ین ژاپن بی ارزش ترین ارز در بازار شد

در حالی که بازارها چشم‌انتظار مداخله‌ی دولت ژاپن برای کمک به ارز این کشور هستند، دلار امروز در برابر ین به بالاترین سطح هفت ماهه رسید.

ین ژاپن بی ارزش ترین ارز در بازار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دلار روز سه‌شنبه در برابر ین به بالاترین سطح هفت ماهه‌ی خود رسید؛ گفتنی است علیرغم اینکه مقامات ژاپنی قول داده بودند در صورت افزایش بیش از حد ارز، واکنش مناسبی نشان دهند، دلار با افزایش تقریباً 0.3 درصدی در مقابل ارز ژاپن، به 143.94 ین رسید که بالاترین میزان از 10 نوامبر است.

 

آنچه مسلم است سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار مداخله‌ی احتمالی مقامات ژاپن برای تقویت ارز ضعیف کشور خود هستند.

 

وزیر دارایی شونیچی سوزوکی روز سه شنبه از نظارت دقیق بر حرکات بازار ارز خبر داد و  بر لزوم ارائه‌ی پاسخ مناسب در شرایطی که این حرکت‌ها بیش از حد ادامه یابد، تأکید کرد.

 

سال گذشته زمانی که ضعف ین از سطح 145 در هر دلار عبور کرد، دولت ژاپن برای تقویت این ارز دست به مداخله زد. اما پس از آن، با افزایش شکاف بین نرخ‌های بهره‌ی ایالات متحده و نرخ‌های بهره‌ی ژاپن، و متعاقب آن، جذاب‌ترشدن اوراق قرضه‌ی ایالات متحده، ین ژاپن اخیراً به شدت کاهش یافت.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر این باورند که با تداوم تضعیف این ارز، دولت مجبور به مداخله در بازار می‌شود.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست ارزی در ING در همین زمینه خاطرنشان کرد: «چنانچه دلار/ین پیرو انتشار داده‌های کلان ایالات متحده در چند هفته‌ی آینده، به بالای 145 برسد، فکر می‌کنم که بانک ژاپن وارد عمل خواهد شد یا تهدید به ورود خواهد کرد.»

و اما شاخص دلار با کاهش 0.15 درصدی به سطح 102.58 کاهش یافت که بزرگترین مؤلفه‌ی کاهش آن، یورو بود.

شایان ذکر است در بحبوحه‌ی توجه همه‌جانبه‌ و دقیق سرمایه‌گذاران به سخنرانی‌های سیاست‌گذاران در مجمع سالانه‌ی بانک مرکزی اروپا در سینترای پرتغال، یورو در برابر دلار افزایش یافت. در این راستا، یورو پس از اندکی افزایش در روز دوشنبه، آخرین بار با 0.33 درصد افزایش در برابر دلار به 1.094 دلار رسید. 

مارتینس کازاکس، رئیس بانک مرکزی لتونی و رئیس بانک مرکزی اروپا، روز سه‌شنبه، به تداوم افزایش احتمالی نرخ بهره‌ی بانک مرکزی پس از ماه ژوئیه اشاره کرد؛ گفتنی است نرخ بهره‌ی اصلی منطقه یورو در حال حاضر 3.5 درصد است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز روز سه‌شنبه در سینترا به نوع تصمیم‌گیری جلسه به جلسه تأکید کرد که باید لزومأ وابسته به داده‌ها باشد.

در جاهای دیگر، روبل روسیه 0.61 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 84.91 رسید. ناگفته نماند که ارز روسیه در روز دوشنبه به ضعیف‌ترین سطح خود از مارس 2022، یعنی به 87 روبل در برابر دلار رسید.

و در نهایت، پوند(استرلینگ) آخرین بار در سطح 1.272 دلار معامله شد که بیانگر افزایش کمتر از 0.1 درصد طی روز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۸۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان