//
کدخبر: ۳۱۷۶۸۳ //

بازدهی مثبت بورس در روز سرخپوشی ارز و سکه

شاخص کل بورس تهران و شاخص ۳۰ شرکت بزرگ در حالی امروز به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۵ درصد بازدهی داشتند که بازدهی دلار و سکه برای خریداران و دارندگان منفی بود.

بازدهی مثبت بورس در روز سرخپوشی ارز و سکه
به گزارش فرتاک نیوز،

 بازار ارز، سکه و طلا همچنان درگیر اخبار منتشر شده درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ژاپن هستند.

آزادسازی این منابع به طور حتم از نظر روانی باعث کاهش قیمت ارز و همچنین طلا و سکه خواهد شد و این موضوع باعث شده تا خریداران در خرید ارز، سکه و طلا احتیاط کنند. همزمان نقدینگی بیشتر به سمت بازارهای موازی دیگر از جمله بازار سرمایه هدایت شده است.

بررسی روند بازدهی بازارها در اولین روز از آخرین هفته تیرماه حکایت از آن دارد که شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورسی برابر با ۰.۵ درصد بوده که بیشترین بازدهی در بین سایر بازارها محسوب می‌شود. هرچند امروز شاخص کل بورس تا ۱۳ هزار واحد رشد را نیز به ثبت رساند اما در نهایت با پنج هزار و ٧٢٥ واحد رشد (معادل ۰.۴ درصد) به کار خود پایان داد.

این در حالی است که بهای هر دلار آمریکا در بازار سنا امروز ۱.۶ درصد بازدهی منفی داشت. این ارز که در روز پنجشنبه بیست‌وچهارم تیرماه ۲۴ هزار و ۴۰۴ تومان فروخته می‌شد، امروز با قیمتی معادل ۲۴ هزار و ۱۲ تومان در بازار سنا به فروش می‌رسید.

بازدهی دلار در سامانه نیما نیز ۰.۱ درصد افت داشت و ۲۲ هزار و ۲۰۱ تومان قیمت خورده بود. این در حالی است که دلار روز پنجشنبه هفته گذشته، ۲۲ هزار و ۲۲۷ تومان در سامانه نیما داد و ستد می‌شد.

کام شیرین سهامداران

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه، ٢٦ تیر ماه) پنج هزار و ٧٢٥ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ٣١١ هزار واحد رسید.

 برپایه معاملات امروز بیش از هشت میلیارد و ٦٠٧ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٦٢ هزار و ١٣٧ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ٩٧١ واحد افزایش به ٤٠٢ هزار و ٥٨٣ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ٦١٧ واحد رشد به ۲۵۵ هزار و ٩٦٨ واحد رسید.

شاخص بازار اول سه هزار و ٣٢٥ واحد افزایش و شاخص بازار دوم ١٤ هزار و ٢٦٦ واحد رشد داشت.

امروز شاخص فرابورس نیز حدود سه واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ٩٨٧ واحد ثابت ماند.

ثبات دلار در قیمت ۲۴ هزار و ۲۶۰ تومان 

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (شنبه، ۲۶ تیرماه) در مقایسه با آخرین روز کاری گذشته (چهارشنبه، ۲۳ تیرماه) ثابت بود و ۲۴ هزار و ۲۶۰ تومان فروخته می‌شد.

با توجه به تعطیلی بانک‌ها و صرافی بانکی در روز پنجشنبه به دلیل محدودیت‌های شیوع بیماری کرونا قیمت یورو در مقایسه با روز کاری گذشته (چهارشنبه، ۲۳ تیرماه) با ۱۵۱ تومان کاهش به ۲۸ هزار و ۸۸۶ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۷۷۹ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۱۴ تومان بود.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۷۹۵ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۱۱ تومان اعلام شد.   

نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۱۰۲ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۳۵۷ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات روز چهارشنبه، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۴۵۷ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۲ تومان معامله شد.

بازدهی مثبت بورس در روز سرخپوشی ارز و سکه

کاهش قیمت سکه در کانال ۱۰ میلیون تومانی

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران با کاهش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه) به رقم ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید.

ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خوردند. با وجودی که امروز بازدهی سکه تمام بهار آزادی ۰.۵ درصد منفی بود ولی با این حال نیم سکه ۰.۲ درصد و ربع سکه ۰.۱ بازدهی داشتند.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۱۳ دلار قیمت خورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان