//
کدخبر: ۴۰۸۱۱ //
رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد:

فرصت‌های موصل آزاد برای اقتصاد ایران/ رقبای تجاری ایران ۱۰برابر شدند

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه عراق بعد از آزادسازی موصل، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد گفت: با برقراری امنیت در کشور امکان حضور رقبای ما از سایر کشورها نیز فراهم خواهد شد اما این شرایط در مجموع به نفع ایران است.


فرصت‌های موصل آزاد برای اقتصاد ایران/ رقبای تجاری ایران ۱۰برابر شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

، یحیی آل اسحاق در ارتباط با وضعیت تجارت با کشور عراق بعد از آزادسازی موصل اظهار کرد: عراق هر چقدر به سمت امنیت برود شرایط بهتر و از طرفی سخت‌تر برای تجارت فراهم می‌کند.

 

وی افزود: در صورتی که شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور امن باشد بودجه‌ای که صرف مسائل امنیتی می‌شد این بار صرف مسائل عمرانی و زیرساخت اقتصادی آن می‌شود و ریسک‌های امنیتی برای حضور در این کشور کمتر می‌شود که از این بابت شرایط مناسب‌تری برای ایران فراهم می‌آورد.

 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: این شرایط همچنین باعث می‌شود که دیگر رقبای جهانی در بازار عراق حضور یابند و رقابت سخت‌تری ایجاد می‌کنند.

 

آل اسحاق گفت: رقبای خارجی ایران با توجه به نگرانی‌های امنیتی موجود در عراق در گذشته ریسک حضور در این کشور را نمی‌پذیرفتند اما اکنون شرایط متفاوت است و در صورتی که رقبای ما در زمان ناامنی‌های عراق 10 مورد بودند اکنون به 100 مورد افزایش یافته‌اند.

 

وی گفت: در شرایط جدید عراق بعد از آزادسازی موصل باید در قیمت و کیفیت رقابت سخت‌تری در مقایسه با گذشته داشته باشیم که این امر شرایط بازاریابی و فروش را با دشورایهای بیشتری فراهم می‌کند.

 

وی گفت: با وجود اینکه شرایط عراق بعد از آزادسازی موصل فرصت و تهدید را توامان در کنار هم دارد اما در مجموع فرصت‌های آن برای ایران بیشتر است.

 

وی افزود: در این شرایط می‌توانیم سرمایه‌گذاریهای بلندمدت در این کشور داشته باشیم و دیگر مانند گذشته به دلیل شرایط خاص عراق مجبور به فعالیت‌های کوتاه‌مدت نیستیم و امکان همکاری و تولید مشترک وجود دارد.

 

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در پاسخ به این سوال که کشور عراق در چه زمینه‌هایی دارای اولویت سرمایه‌گذاری و تجارت است گفت: این کشور در تمام زمینه‌ها امکان فعالیت اقتصادی وجود دارد و ما می‌توانیم در زمینه جدول کنار خیابان تا نیروگاه و پالایشگاه، رب گوجه فرنگی تا تمام لوازم ساختمانی و لوازم خانگی و انواع خدمات بانکی و خودرو حضور داشته باشیم.

 

آل اسحاق در پایان گفت: ایران در بازار عراق به رقم 14 میلیارد دلاری نیز رسیده است اما این بازار ظرفیت 20 میلیارد دلاری خواهد داشت هر چند بازار ما در مقاطعی به 6 تا 7 میلیارد دلار نیز رسیده است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان