//
کدخبر: ۳۶۹۸۶ //

شمارش معکوس برای جشن پیروزی بر داعش در عراق

منابع رسمی عراق روز یکشنبه در تشریح روند عملیات آزادسازی موصل و اعلام پیشروی های جدید در &#۰۳۹;موصل قدیم&#۰۳۹;، اعلام کردند که کمتر از یک درصد موصل قدیم در کنترل داعش قرار دارد. در همین حال عراقی ها آماده برپایی جشن های پیروزی بر داعش در عید فطر شده اند.

شمارش معکوس برای جشن پیروزی بر داعش در عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای عراقی شامل ارتش، سازمان مبارزه با تروریسم ، واکنش سریع و پلیس فدرال با پشتیبانی هوانیروز عراق که از روز یکشنبه هفته گذشته عملیات آزادسازی بخش جنوبی منطقه موصل قدیم در ساحل غربی دجله در این شهر را آغاز کرده اند، در این روز از چند محور به سمت عمق این منطقه به حرکت در آمدند.

 

سرهنگ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق ، در بیانیه ای در همین خصوص ، اعلام کرد، از محور شمالی موصل قدیم، نیروهای واکنش سریع ، گروه بزرگی از عناصر داعش را در بیمارستان جمهوری به تله انداخته و امروز یکشنبه محاصره آن را کامل کرده اند.

 

نیروهای واکنش سریع همچنین ، پس ازآنکه یگان هایی از زرهی ارتش در روز گذشته موفق شدند با پیشروی در محور جنوبی کنترل کامل پل پنجم موصل بر روی دجله را به دست آورند، امروز کار تکمیل پاکسازی منطقه الشفاء را آغاز کردند.

 

اما از محور شمال غربی ، یگان هایی از ارتش عراق به سمت منطقه الفاروق به حرکت در آمدند و بر بخش هایی از منطقه المشاهده در موصل قدیم تسلط یافتند.

 

در همین حال نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز از محور غربی به سمت محله الفاروق حرکت کردند تا به نیروهای زرهی ارتش عراق در این محور ملحق شوند.

 

در عین حال یحیی رسول در گزارشی از محور جنوبی که داعش در آنجا به سختی مقاومت می کند، گفت: نیروهای پلیس فدرال عراق، پیشروی های یک هفته ای خود را در این منطقه ، ادامه دادند.

 

نیروهای پلیس عراق هم اکنون در حال پیشروی به سمت مواضع داعش در مناطق راس الجاده ، باب جدید و باب البیض هستند و تلاش دارند به داخل منطقه الخزرج نفوذ کنند.

 

در همین حال کار تخلیه هزاران غیر نظامی که داعش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، به سختی جریان دارد و سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک، گفت که نیروهای عراقی با گشودن معبرهایی امن ، در حال تخلیه غیر نظامیان هستند.

 

گروه تروریستی تکفیری داعش در حالی که شکست های سختی در موصل قدیم از نیروهای عراقی متحمل شده است، هفته گذشته مسجد النوری و مناره تاریخی الحدباء را منفجر کرد و همزمان به گروه هایی از آوارگان که در حال ترک منطقه درگیری بودند، حمله کرد.

 

در بغداد، طی دو روز گذشته همه در انتظار اعلام آزادی کامل موصل و بسته شدن پرونده داعش در این شهر هستند که در روز دهم ژوئن 2014 میلادی سقوط کرد.

 

براساس اطلاعات دریافتی ایرنا، گروه های مردمی آماده شده اند تا به دنبال اعلام آزادی موصل در ایام عید فطر ، این واقعه تاریخی را جشن بگیرند.

 

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان