//
کدخبر: ۴۰۴۵۵۷ //

قیمت سکه به زیر کانال ۳۰ میلیون تومان می‌رود؟

کاهش بیش از ۳.۵ میلیون تومانی سکه و ۲۶۹ هزار تومانی قیمت طلا در روزهای گذشته باعث شده که این روزها و در پی انتشار خبرهای مثبت سیاسی، این سوال در ذهن عموم مردم ایجاد شود که احتمال سقوط قیمت‌ها وجود دارد و یا بازار دیگر به شرایط گذشته بازنمی‌گردد. فعالان بازار طلا و سکه اعتقاد دارند که هنوز خبرها در حدی نبوده که بازار را با واکنش شدید قیمتی مواجه کند. بنا به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، فعلا با این خبرها، به اعتقاد من تغییری در قیمت‌ها نمی‌بینیم؛ مگر اتفاق یا خبر خاصی اتفاق بیفتد.

قیمت سکه به زیر کانال ۳۰ میلیون تومان می‌رود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر  درباره دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته می‌گوید: یکی از علت‌های کاهش قیمت‌ها در یک هفته گذشته، نوسانات و کاهش به طور میانگین ۳۳ دلاری قیمت اونس جهانی طلا بوده است. البته در روزهای پایان هفته مجددا اونس طلا به قیمت‌های قبل بازگشت و بالانس شد.

وی می‌افزاید: از سوی دیگر، نوسانات و کاهش قیمت ارز در ریزش قیمت طلا و سکه اثر داشت. همچنین خبرهای سیاسی و اقتصادی در رابطه با سفر سلطان عمان و نیز انتشار اخبار آزادی پول‌های بلوکه شده ایران، بازار طلا و سکه را تحت‌تاثیر گذاشت.رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش تقاضا در بازار، عنوان می‌کند: در حدود ۱۵ روز گذشته با کاهش تقاضا روبه‌رو بودیم. این در شرایطی است که ثبت‌نام خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو، تاثیر چشم‌گیری در کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه داشت.

بذرافشان تصریح می‌کند: در روزهای گذشته مردم بابت ثبت‌نام خودرو، گاها نسبت به فروش طلا و سکه اقدام می‌کردند و همه این‌ها باعث شد که قیمت طلا و سکه ریزشی شود.وی با اشاره به کاهش ۲ تا ۷ درصدی قیمت طلا و سکه در بازار، متذکر می‌شود: به اعتقاد من دیگر کاهش خاصی را نمی‌توانیم از بازار داشته باشیم.

بازار به چه سمتی می رود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون کاهش قیمت‌ها به طور عمده ۲ تا ۷ درصد بوده است. در یک دوره کاهش قیمت‌ها به دلیل ماه رمضان بوده و بخشی نیز به دلیل کاهش تقاضا بوده است. ولی به اعتقاد من، در این هفته دیگر کاهش خاصی در قیمت‌ها نداریم؛ حتی افزایش قیمت نیز نخواهیم داشت.بذرافشان می‌افزاید: با توجه به ثبات در بازار، احتمال این‌که کاهش قیمت مجددی داشته باشیم، کم است و امکان دارد همین نوسانات ۲ تا ۵ درصدی و حتی کمتر، یک تا ۳ درصدی کاهشی را در بازار شاهد باشیم.

وی عنوان می‌کند: نباید انتظار کاهش شدید قیمت طلا و سکه را داشته باشیم؛ با توجه به کاهش چشم‌گیری که طی دو هفته گذشته در بازار روبه‌رو بودیم.

قیمت سکه به زیر کانال ۳۰ میلیون تومان می‌رود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که قیمت سکه در مرز ۳۰ میلیون توماان قرار دارد، احتمال کاهش قیمت به زیر این کانال وجود دارد؟ می‌گوید: این احتمال خیلی کم است. ما باید ثبات ۲ ماه گذشته را هم ببینیم. در ۲ ماه گذشته بین ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان افزایشی یا کاهشی قیمت سکه را داشتیم. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز از گرم ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان در نوسان بوده است.بذرافشان می‌افزاید: ما این ثبات قیمت را در حدود ۲ ماه و نیم گذشته در بازار شاهد بودیم و قیمت‌ها تثبیت شده است. وقتی هم که قیمت‌ها تثبیت شود و ثبات نسبی را داشته باشد، دیگر احتمال تغییر آن‌چنانی قیمت را نخواهیم داشت.

احیای برجام چه اثری روی بازار طلا و سکه دارد؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره اثر احیای برجام روی بازار طلا و سکه می‌گوید: خبرهای مثبت یا منفی سیاسی و اقتصادی بالاخره در زمان‌های خود بازارهای طلا و سکه و ارز را تحت‌تاثیر قرار داده، اما با توجه به این‌که هم‌اکنون شرایط مطلوب است و خبرهای سیاسی و اقتصادی مثبت است.بذرافشان می‌افزاید: باید به زمان و مقطع اعلام خبرها توجه کرد. فعلا با این خبرها، به اعتقاد من تغییری در قیمت‌ها نمی‌بینیم؛ مگر اتفاق یا خبر خاصی اتفاق بیفتد.وی عنوان می‌کند: به اعتقاد ما در روزهای آینده افزایش قیمتی در بازار نداریم و کاهش قیمت‌ها نیز در حدود یک تا ۳ درصد خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۴۵۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان