//
کدخبر: ۴۰۳۶۷۵ //

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده ؛ قیمت ها همچنان کاهشی است؟ | جدیدترین قیمت ها را ببینید ؛‌ امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، روند بازار سکه و طلا تا هفته آینده را همچنان کاهشی پیش بینی کرد و گفت: تاپایان هفته آینده نوسانات خاصی نداریم و نهایتا بین ۱ تا ۳ درصد نوسان داشته باشیم و شیب قیمتی بازار به سمت کاهش قیمت خواهد بود. پیش‌بینی می‌کنم تا هفته آینده این ثبات در بازار وجود داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده ؛ قیمت ها همچنان کاهشی است؟ | جدیدترین قیمت ها را ببینید ؛‌ امروز ۹ خرداد ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

حدود ۱۵ روز است که قیمت طلا و سکه روند کاهشی خیلی ملایمی داشته  اما طی دو روز اخیر قیمت با شیب ملایمی بالا رفته است. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان این موضوع گفت: نوسانات ۲ تا ۵ درصدی قیمت طلا طبیعی است و فعلا در بازار سکه و طلا شاهد التهابات خاصی نیستیم.

وی افزود: از روز گذشته تا به امروز قیمت اونس جهانی طلا کاهش یافته است ولی در بازارهای داخلی حدود ۱۰ هزار تومان در هر گرم طلای ۱۸ عیار، افزایش قیمت داشته ایم. انس جهانی طلا در حال حاضر ۱۹۵۷ دلار است. 

بذرافشان روند بازار سکه و طلا از ابتدای امسال تاکنون را بدون التهاب و همراه با کاهش نسبی تقاضا عنوان و اظهار کرد: کاهش قیمت اونس جهانی، افت نرخ ارز، انتشار اخبار سیاسی از جمله سفر سلطان عمان به کشور، همچنین ثبت نام خودروها به کاهش تقاضا در بازار سکه و طلا منجر شد. بازار سکه و طلا هم اکنون در شرایط خوبی قرار دارد و هیچ گونه التهابی در بازار وجود ندارد. در دو هفته گذشته در مجموع کاهش ۴۵ دلاری قیمت انس جهانی طلا را داشتیم که بازارهای جهانی را نیز تحت الشعاع قرار داد موجب شد بازار داخل هم نسبتا ثبات خوبی داشته باشد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: تاپایان هفته آینده نوسانات خاصی نداریم و نهایتا بین ۱ تا ۳ درصد نوسان داشته باشیم و شیب قیمتی بازار به سمت کاهش قیمت خواهد بود. پیش بینی می کنم تا هفته آینده همچنان این ثبات در بازار وجود داشته باشد و احتمال کاهش قیمت ها نیز وجود دارد. 

وی همچنین یادآوری کرد: حباب سکه همیشه افزایشی بوده و کاهش هم نداشته است. حباب سکه ابتدای سال گذشته (۱۴۰۱) تا انتهای آن از ۲۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون تومان رسید که این حباب هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارد. جای سوال است سکه ای که نهایتا ۱۵۰ هزار تومان هزینه ضربش است چرا باید تا این اندازه حباب داشته باشد؟ همین موضوع موجب شده تا همچنان تقاضای بالا برای خرید در این بخش وجود داشته باشد.

جدیدترین تغییر قیمت ها در بازار طلا و سکه

به گزارش همشهری آنلاین، امروز سه شنبه ۹ خرداد  تا لحظه تنظیم این خبر ( حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه) بر اساس اعلام اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلای تهران ، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار  ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت سکه طرح جدید (امامی) نیز ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در جدول زیر، جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه را ببینید.

نوع

قیمت (تومان)

 

سکه طرح جدید (امامی)

۳۰۸۰۰۰۰۰

سکه طرح قدیم

۲۷۳۰۰۰۰۰

نیم سکه

۱۶۸۰۰۰۰۰

ربع سکه

۱۱۳۵۰۰۰۰

سکه گرمی

۶۵۰۰۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۲۴۹۳۵۰۰

انس طلا

۱۹۵۷ دلار

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۶۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان