//
کدخبر: ۴۰۰۴۴۰ //

واریز مستقیم سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس از سال تحصیلی آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سرانه دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده با رشد قابل قبولی در تمام حوزه‌ها به طور مستقیم به حساب مدارس واریز می‌شود.

واریز مستقیم سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس از سال تحصیلی آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

رضامراد صحرایی در حاشیه نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان تبریز در خصوص آخرین اقداماتی که در مورد اعتراضات رتبه‌بندی معلمان صورت گرفته است، گفت: رتبه‌بندی در مراحل پایانی اجرای اول و استقرار کامل است؛ ۷۴ هزار معلم فاقد رتبه یا معلمانی که کارنامه‌ای برایشان مشاهده نمی‌شود، داریم که این معلمان نواقصی در پرونده‌های‌شان داشته‌اند؛ اما تا آخر اردیبهشت ماه این موضوع حل خواهد شد.

وی افزود: بعد از پایان این مرحله، رسیدگی به اعتراضات شروع می‌شود و همزمان، ارزیابی رتبه‌های احراز شده، صحت سنجی و اعتبارسنجی در دستور کار قرار خواهد گرفت که به طور دقیق و با رویکرد علمی و شیوه آماری قابل اعتماد، اوایل خرداد اجرا خواهد شد.

صحرایی در پاسخ به این پرسش که این فرایند در چه زمانی به اتمام می‌رسد، گفت: ارزیابی و تضمین کیفیت را به طور مستمر خواهیم داشت، اما مهم این است که از پایان رتبه‌بندی در این مرحله عبور کنیم و اصلاحاتی که در آیین رتبه‌بندی لازم است، انجام دهیم تا در مراحل بعدی رتبه‌بندی معلمان، متناسب با اهداف پیش برود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعتباری که برای تکمیل رتبه‌بندی برآورد شده است، گفت: نمایندگان مجلس در این موضوع پیگیر هستند، اما فعلا با همان اعتبار مصوب کار پیش می‌رود.

صحرایی اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ سرانه‌های دانش‌آموزی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تربیتی، پرورشی، آموزشی و ورزشی به حساب مستقیم مدارس واریز خواهیم کرد و واسطه بین مدرسه و خزانه حذف خواهد شد؛ همچنین سرانه نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی دارد که این خبر مهمی برای مدارس است.

وی ادامه داد: تفویض اختیار برای مدیران مدارس در سال تحصیلی آینده با رویکرد مدرسه محوری اجرایی می‌شود تا هر مدرسه به کانون تربیتی محله تبدیل شود، این موضوع نیازمند اصلاحات قانونی است که این اصطلاحات در حال پیگیری است و در تابستان سال جاری مقدمات تفویض اختیار به مدارس فراهم می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۰۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان