//
کدخبر: ۳۹۶۸۷۸ //

قیمت برنج کاهش می‌یابد

دبیر انجمن‌ برنج از با اشاره به ثبات پیدا کردن قیمت برنج در بازار گفت: با عرضه برنج‌های نو در شهریور، کاهش قیمت برنج پیش‌بینی می‌شود.

قیمت برنج کاهش می‌یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

دبیر انجمن‌ برنج از ثبات قیمت برنج در بازار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با عرضه برنج‌های نو در شهریور، قیمت برنج کاهش پیدا کند.

 جمیل علی‌زاده شایق گفت: هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی راجع به تولید برنج داشت، چراکه باران ماه‌های اردیبهشت و خرداد تاثیر بسزایی دارد.

او با بیان اینکه وضعیت بارش گلستان تعریفی ندارد، افزود: هرچند در مازندران و گیلان مشکلی نداریم، اما در گلستان بارش بیشتری نیاز داریم چراکه یک‌مقدار از شالیزارهای گلستان با آب چاه آبیاری می‌شوند.

علی‌زاده شایق ادامه داد: قبل از انقلاب در استان گلستان عمدتا سویا، آفتابگردان و پنبه کشت می‌شد که بعد از انقلاب به شالیزار تبدیل شدند، به طوری‌که سطح شالیزارهای گلستان از ۱۴ هزار هکتار به ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار رسید. بنابراین با تغییر الگوی کشت، آب زیادی در این استان نیاز داریم.

دبیر انجمن برنج درباره آینده تولید برنج گفت: اگر شرایط بارش اردیبهشت و خرداد مناسب باشد، مشکلی در تولید نخواهیم داشت.

او از رکود حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت: با عرضه برنج نو در شهریور ماه قیمت برنج کاهش پیدا می‌کند. در شرایط کنونی به سبب کاهش قدرت خرید، مقداری برنج مربوط به تولید سال گذشته در انبارهاست که بارها به وزارت جهاد پیشنهاد داده‌ایم تا اقدام به خرید و توزیع این برنج‌ها با قیمت مناسب در بازار کند که امیدواریم با تغییر مدیریت در وزارتخانه این اتفاق رخ دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان