//
کدخبر: ۳۹۶۰۳۰ //

طرح ساماندهی کارت‌های سوخت از امروز آغاز شد+ جزئیات

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: قانون ساماندهی کارت‌های سوخت، با هدف دقیق‌تر شدن داده‌های مربوط به مدیریت مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می‌شود.

طرح ساماندهی کارت‌های سوخت از امروز آغاز شد+ جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت، درباره اجرای بند (ح) تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال مبنی بر الزامی شدن استفاده ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ درصد خودروهای گازوئیل سوز از کارت‌های سوخت شخصی گفت: طبق این قانون، مردم باید تشویق شوند که از کارت سوخت خود استفاده کنند.

وی افزود: هدف از این اقدام، توزیع نظام‌مند سوخت است و اولین قدم این است که مردم از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

این مقام مسئول مزیت اجرای این قانون را، دقیق‌تر شدن داده‌های مدیریت مصرف سوخت دانست و گفت: وقتی در حوزه تحلیل داده‌ها به آمارها و داده‌های سالم نیاز داریم که مردم باید از کارت سوخت خود استفاده کنند تا این هدف محقق شود.

وی تشریح کرد: وقتی مردم از کارت آزاد جایگاه استفاده می‌کنند، عملاً نوع خودرو مشخص نیست و نمی‌تواند اطلاعات دقیقی برای مدیریت مصرف بنزین به دست آورد.

صادقی همچنین با تاکید بر این که در شرایط فعلی، کارت‌های اضطراری جایگاه با نرخ به نازل‌ها متصل هستند، ادامه داد: قرار است به ازای هر سکو، دو کارت سوخت در اختیار جایگاه داران قرار داده شود و مردم به هر دلیلی کارت سوخت شخصی در اختیار نداشتند، بتوانند از کارت جایگاه استفاده کنند.

وی با تاکید بر این که برنامه‌ای برای تغییر نرخ سوخت وجود ندارد، گفت: مردم همچنان می‌توانند از ۶۰ لیتر بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر بنزین سه هزار تومانی در هر ماه استفاده کنند و اگر کافی نبود، از کارت جایگاه داران استفاده کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت در پایان گفت: هر کارت جایگاه دار، هشت هزار لیتر در شبانه روز سهمیه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۰۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان