//
کدخبر: ۳۹۵۳۲۵ //

گوشه‌نشینی خریداران دلار/قیمت طلا پرواز کرد

قیمت اونس طلا عصر امروز در محدوده 2 هزار و45 دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا 36 دلار افزایش را نشان می دهد که در واقع بالاترین قیمت از مارس 2022 می باشد.

گوشه‌نشینی خریداران دلار/قیمت طلا پرواز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 24 فروردین ماه نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد. فضای بازار تقریبا خلوت بود، حجم معاملات کاهش پیدا کرده و خریداران دلار گوشه نشین شده اند.

به نظر می رسد معامله‌گران باتجربه در بازار امروز سعی کرده اند با توجه به تعطیلات، دارایی خود را در معرض ریسک قرار ندهند و برخی از صرافی‌های رسمی در روزهای بین‌التعطیلی معامله خاصی انجام نمی‌دهند.

تنها زمانی این رفتار احتیاطی معامله‌گران کنار می‌رود که احساس می‌کنند نوسان قابل توجهی در راه است و بهتر است که در روزهای تعطیل از کاهش یا افزایش غیرمنتظره دلار جا نمانند.

 

از طرفی هم نرخ حواله درهم در روزهای اخیر افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرده و همین امر بر نوسان محدوده قیمت دلار اثر گذار بوده است.

بازگشت ۵۶۰میلیون دلار ارز به کشور

یکی از خبرهای مهم‌ امروز بازگشت ۵۶۰میلیون دلار ارز به کشور با کمک اطلاعات سپاه بود.

 

آن طور که در خبرها آمده روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد اعلام کرد: ۵۶۰ میلیون دلار ارز که به علت تحریم‌ها در خارج از کشور بلوکه شده بود با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه استان به کشور بازگشت.

در همین راستا با تلاش پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان یزد، مجموعه بزرگ چادرملو استان که سهم بالایی در صادرات دارد، بیش از ۹۲ درصد از تعهدات ارزی خود به مبلغ بیش از ۵۶۰ میلیون دلار را انجام و این مبلغ به کشور بازگشت

نرخ انواع ارز در مرکز مبادله

در سمت رسمی بازار هم، مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز پنجشنبه  قیمت دلار  را حدود 41 هزار و 713 تومان درج کرده است که همان قیمت دو روز قبل است.

امروز همچنین  قیمت یورو  در این مرکز 45 هزار و 824 تومان اعلام شده است.

در تابلوهای سایت مرکز مبادله،  قیمت درهم امارات  هم امروز 11 هزار و 358 تومان به چشم می‌خورد.

قیمت ارز توافقی

اما در نرخ‌های توافقی،  قیمت دلار امروز  پنجشنبه 24 فروردین 1402 در سایت کانون صرافان بطور میانگین 42 هزار و 341 تومان است.

قیمت یورو امروز  به صورت توافقی هم در سایت کانون صرافان ایرانیان به طور میانگین 46 هزار و 455 تومان درج شده است.

 

قیمت  درهم امارات در سایت کانون صرافان به صورت توافقی 13 هزار و 250 تومان به چشم می‌خورد.

قیمت طلای جهانی به پرواز درآمد

قیمت طلای جهانی به گزارش جدید بیمه بیکاری آمریکا واکنش نشان داد. قیمت اونس طلا عصر امروز در محدوده 2 هزار و45 دلار به فروش رسید که نسبت به روز قبل تقریبا 36 دلار افزایش را نشان می دهد که در واقع بالاترین قیمت از مارس 2022 می باشد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز با 9  هزار و 300تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده 2 میلیون و 559 هزار و 400 تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه ،نیم سکه  و ربع سکه

 

تا ظهر امروز 24 فروردین 1402 در سایت کانون صرافان  قیمت سکه امامی  بر اساس آخرین تغییرات عصر سه‌شنبه است که حدود 31 میلیون و 60 هزار تومان دیده می‌شود.

همچنین  قیمت نیم سکه  در همین سایت حدود 18 میلیون و 600 هزار تومان و  قیمت ربع سکه  نیز در تابلوهای سایت کانون صرافان حدود 11 میلیون و 400 هزار تومان اعلام شده است.

با این حال، سایت اتحادیه طلا و سکه قیمت‌های خود را در عصر امروز 24 فروردین به‌روزرسانی کرده و بر این اساس  قیمت سکه امامی  را 31 میلیون و 601 هزار تومان اعلام کرده است.

بر اساس اعلام این اتحادیه  قیمت نیم سکه  و  قیمت ربع سکه  نیز امروز به ترتیب 18 میلیون و 900 هزار تومان و 11 میلیون و 700 هزار تومان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۳۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان