//
کدخبر: ۳۹۴۶۱۹ //

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / بازار سهام به اصلاح نزدیک می‌شود؟

شاخص کل بورس تهران روز یکشنبه هم به مسیر صعودی ادامه داد اما با شتاب کمتری این مسیر را پیمود. به این ترتیب از هیجان و سبزپوشی یکپارچه روزهای قبل کاسته شد. آیا این روند به معنی نزدیک شدن بورس به زمان اصلاح است؟

پیش بینی بورس دوشنبه 21 فروردین 1402 / بازار سهام به اصلاح نزدیک می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار سهام توانست طی داد و ستدهای روز یکشنبه دومین رکورد ارزش معاملات خرد در سال جاری را هم ثبت کند تا سرمایه‌گذاران به تداوم رونق بازار امیدوار شوند. این در حالی است که شاخص کل بورس رشد کمتری را نسبت به روزهای قبل ثبت کرد و برخی صنایع نیز برخلاف روزهای قبل، سرخ‌پوش شدند.

برخی ناظران بازار این روند را به معنای نزدیک شدن بورس تهران به اصلاحی مقطعی ارزیابی می‌کنند و بر این باورند که صعود شارپی روزهای گذشته و لمس سطحی که پیش از این شاخص کل هرگز به خود ندیده بود، بازار را در مسیر تعدیل و اصلاح قرار داده است.


اخبار موثر بر معاملات

خبر افزایش قیمت خودرو به رغم ابهامات موجود پیرامون آن، سهام خودرویی بازار را شارژ کرده است. روز یکشنبه هم خودرویی‌ها جزو گروه‌های خوش‌اقبال بازار سهام بودند و توانستند بیشترین ورود پول حقیقی به سهام را ثبت کنند.

این خبرها همچنان نیز بازار را تحت تاثیر خود دارند و گروه خودرویی را به عنوان لیدر بازار تقویت می‌کنند.

در این روز همچنین صندوق‌های درآمد ثابت مجددا با خروج پول حقیقی روبرو بودند و به این ترتیب بیش از 52 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش خارج شد. این رویکرد سرمایه‌گذاران می‌تواند نشانه‌ای از کوچ پول از صندوق‌ها به سمت بازار سهام باشد. به ویژه اینکه بازارهای موازی اکنون در رکود جدی به سر می‌برند.


پیش بینی بورس

آن طور که از رفتار بازار پیداست، اندکی از هیجان معامله‌گران کاسته شده است اما با این حال بورس همچنان جذابیت خود را برای ورود سرمایه حفظ کرده است. روز یکشنبه بازار سهام شاهد ورود هزار و 57 میلیارد تومان پول حقیقی بود که رقم بسیار بالایی در مقایسه با هفته‌ها اخیر ارزیابی می‌شود. باید اشاره داشت که روز شنبه نیز بازار سهام هزار و 443 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرده بود.

در همین حال روز یکشنبه ارزش کل معاملات بازار سهام 74 هزار و 322 میلیارد تومان بود که از این میزان 15 هزار و 956 میلیارد تومان سهم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بوده است.

به این ترتیب ارزش معاملات خرد امروز توانست رکورد تازه‌ای را در سال جدید ثبت کند. پس از ثبت ارزش معاملات خرد 17 هزار و 950 تومانی در روز شنبه که رکورد بیشترین ارزش معاملات از ابتدای سال 1401 بود، حالا معاملات بیش از 15 هزار میلیارد تومانی، دومین رتبه را در رده‌بندی ارزش معاملات خرد از سال گذشته تا کنون به دست آورده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد روز دوشنبه هم بازار سهام مورد توجه معامله‌گران باشد و به ویژه گروه خودرو همچنان بتواند به مدد شارژ خبری، روند مناسبی را طی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۴۶۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان