//
کدخبر: ۳۷۷۷۹۸ //

پیش بینی بورس فردا ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / تثبیت یک سطح روانی برای بازار سهام

در نمودار شاخص بورس تهران به احتمال زیاد یک الگوی مثلث نزولی کلاسیک دیده می شود .


پیش بینی بورس فردا 20 آذر 1401 / تثبیت یک سطح روانی برای بازار سهام
به گزارش فرتاک نیوز،

در هفته‌های اخیر در خصوص میزان و نحوه اصلاح شاخص صحبت های زیادی را مطرح کردیم و گفته شد که وقتی  قیمت کالا  و یا شاخص توانایی عبور از یک سطح مقاومتی را ندارد و در زیر این محدوده‌ها در جا می‌زند، نشان از ناتوانی برای عبور از سطح مقاومت است.

این موضوع برای شاخص  بورس  تهران رخ داد. شاخص  بورس تهران  در جریان معاملات امروز خود که با افت بیش از 19 هزار واحدی همراه شد برای چهارمین شنبه نشان داد که تمایلی به مثبت شدن ندارد و درصدد رسیدن به اصلاح 23 و یا 38 درصدی در موج شناسی فیبوناچی خود است. 

نکته ای که هفته های پیش نیز به آن اشاره شد افت شاخص تا این محدوه است و این مطلب را به عنوان یک نکته عرض کردیم که شاخص  بورس تهران  نباید در این محدوده‌ها با عرضه های سنگین همراه شود چرا که این سطح از اصلاح را با خطر شکست مواجه می کند و باعث ریزش بیش از اندازه شاخص خواهد شد.

حالا با رسیدن شاخص به این محدوده‌ها (یعنی 23 تا 38 درصد فیبوناچی) باید دید که رفتار بازار با این سطوح چگونه است؟ اهالی بازار این افت را به شرط عدم عرضه‌های سنگین فرصت مناسبی برای ورود می‌دانند، چرا که  بورس  تهران از هم قطاران خود (بازارهای موازی همچون سکه، ارز، مسکن و ...) عقب افتاده است و این افت حتما جبران می‌شود.

پیش بینی بورس

 

 
 

پیش بینی بورس

اما عده دیگری از اهالی بازار سرمایه، بورس را در حالت تعادل نسبت به سایر بازارهای موازی می‌دانند و معتقدند که در بازه زمانی سه سال گذشته بورس تهران حدود 300 درصد،  فرابورس  320 درصد و سکه 280 درصد بازدهی داشته است و دلار به دلایلی حوالی 166 درصدی بازدهی به جای گذاشته است که نشان می دهد بازار کمی از حباب خود فاصله گرفته است.

 

عده دیگری از اهالی بازار موضوع نرخ بهره را مطرح می‌کنند و ورود اوراق گام به بازار را از دلایل خروج سرمایه از  بازار سهام  و صندوق‌های درآمد ثابت می دانند. 

اما تغییرات نرخ خوراک گاز شرکت‌ها به همراه میزان عرضه گاز به صنایع مختلف از دیگر مواردی است که اهالی بازار نسخه اش را  برای حال این روز های شاخص بورس تهران می پیچیند. ابهامات در بودجه و سیاست های اقتصادی دولت از دیگر مواردی است که اهالی بازار به آن نگاه می کنند و پرتفوی خود را بر همان مبنا می‌چینند.

به هر حال ما بر مبنای استاندارد های تکنیکالی بازار سرمایه را رصد می کنیم و این انتظار برای این استانداردها وجود داشت که شاخص تا همین محدوده ها افت کند که با این افت کمی روند صعودی سخت تر می شود و ممکن است بازگشت شاخص کمی طولانی تر شود و با خبر خوبی بازار مسیر صعودی را در پیش گیرد.

در نمودار شاخص بورس تهران به احتمال زیاد یک الگوی مثلث نزولی کلاسیک دیده می شود  و همان طور که می دانید الگوهای کلاسیک تا زمانی که تکمیل نشوند نمی توان در موردشان اظهارنظر کرد.

پس رفتار بازار فردا برای این الگو بسیار مهم است و تثبیت شاخص زیر یک میلیون 400 هزار واحدی که به عنوان یک سطح روانی محسوب می شود. 

پیش بینی بورس

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان