//
کدخبر: ۳۹۱۱۸۱ //

رقم نهایی دستمزد و سبد معیشت کارگران در سال ۱۴۰۲ از زبان وزیر کار

جلسه طولانی تعیین دستمزد کارگران که از ساعت ۹ و نیم صبح آغاز شده و تا آخر شب ادامه یافته بود، در نهایت بی‌حاصل و بدون نتیجه پایان یافت.

رقم نهایی دستمزد و سبد معیشت کارگران در سال 1402 از زبان وزیر کار
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر کار گفت: هنوز با وجود مذاکرات سه جانبه نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، سبد معیشت کارگران و حداقل مزد ۱۴۰۲ تعیین نشده است.

این در شرایطی است که به نظر می‌رسید پس از ۱۵ ساعت مذاکره، شرکای اجتماعی بر سر نرخ دستمزد ۱۴۰۲ با توافق برسند، اما به نظر می‌رسد پیشنهادات و اعداد مورد نظر دولت و کارفرمایان برای نرخ دستمزد، تاکنون نتوانسته کارگران ره اقناع کند.

آن‌طور که در برخی گزارش‌ها دیده می‌شود، به نظر می‌رسد نظر دولت و کارفرمایان روی افزایش ۲۰ تا ۲۴ درصدی دستمزد است، اما کارگران معتقدند که با توجه به این‌که هزینه‌ها به شدت بالا رفته، این میزان افزایش دستمزد قابل قبول نیست.

پیش از این علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفته بود که در صورتی که نظر کارگران تامین نشود، عجله‌ای برای تصویب دستمزد تا پایان سال ندارند.

با این حال، جلسه بعدی شورای عالی کار روز یک‌شنبه تشکیل خواهد شد.

آن‌گونه که علی حسین رعیتی‌فرد، معاون وزیر کار دیروز در جمع خبرنگاران درباره جلسه شورای عالی کار و جزئیات افزایش مزد ۱۴۰۲ کارگران، گفته، مذاکرات مزدی در حال انجام است و زمانی که به نتیجه رسیدیم اعلام می شود.

معاون روابط کار با بیان اینکه هنوز سبد معیشت ‌به طور قطعی مشخص نشده است، عنوان کرده، هیچ آماری اعلام رسمی نشده است و اعلام رسمی از سوی مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود.

صولت مرتضوی، وزیرکار نیز درباره جلسه و دستمزد کارگران گفته است: خوشبختانه به نطقه نظرات و اشتراکاتی رسیدیم، اما در مورد اختلاف نظرات باید کار کارشناسی صورت گرفته و در جلسه دیگر دوباره به آن ها بپردازیم.

وی افزوده است: حداقل دستمزد سال آینده بعد از ۱۵ ساعت مذاکره سه جانبه در جلسه جمعه، ۲۶ اسفند، تعیین نشد؛ هنوز با وجود مذاکرات سه جانبه نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت، سبد معیشت کارگران و حداقل مزد ۱۴۰۲ تعیین نشده است.

وزیر کار تصریح کرده است: قرار شد بعد از اینکه نمایندگان هر دو طرف، جلسه درون سازمانی خود را برگزار کردند، یکشنبه ۲۸ اسفند ماه جلسه ی جمع بندی برگزار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان