//
کدخبر: ۳۹۰۵۳۲ //

نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی‌های پایتخت چه زمانی تعیین می‌شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران از افزایش ۲۵ درصدی بهای بلیت مترو در سال آینده نسبت به قیمت امسال خبر داد و گفت: این ۲۵ درصد از سال جدید اعمال می‌شود.

نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی‌های پایتخت چه زمانی تعیین می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ناصر امانی درمورد کم‌کاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای ساخت پارکینگ در پایتخت گفت: یکی از مشکلات اساسی در حوزه حمل‌ونقل و تردد و سکونت در شهر تهران مسئله پارکینگ است به‌طوری که باید یک نهضت پارکینگ سازی در تهران شکل بگیرد.

مدیریت شهری به‌تنهایی قادر به تأمین این حجم از پارکینگ نیست

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به‌تنهایی قادر به تأمین این حجم از پارکینگ نیست، افزود: این مهم باید با مشارکت بخش خصوصی و همکاری مردم انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: روز گذشته آقای مظفر یکی از اعضای کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر تهران معترض بودند اعتباری که در بودجه برای ساخت پارکینگ پیش‌بینی‌شده، به شکل اتوماتیک و صددرصد تخصیص پیدا کرده و به‌ حساب سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک رفته؛ اما متأسفانه به‌ درستی هزینه نشده و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک فقط ۴ مورد پروژه ساخت پارکینگ را آن هم به‌تازگی شروع کرده است.

مشکل زمین از دلایل اجرایی نشدن ساخت پارکینگ در تهران

امانی با بیان اینکه علت اجرایی‌نشدن این موضوع باید بررسی شود، گفت: یکی از دلایلش این است که ما مشکل زمین داریم و زمین‌هایی هم که وجود دارد مالکیت آن‌ها قطعی نیست و حین اجرا و یا بهره‌برداری افرادی مدعی مالکیت می‌شوند و این اصل پروژه را زیر سؤال می‌برد.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصیِ دارای زمین و سرمایه‌گذاری را به‌عنوان راهکار معرفی کرد و افزود: در این راستا، سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی در شهرداری تهران باید فعال شود و با رفع مشکلات، مشارکت بخش خصوصی را جلب کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران که در یک برنامه رادیویی سخن می گفت، یادآور شد: شهرداری در کنار مجوزهایی که برای ساخت اماکن اداری تجاری می‌دهد باید سازندگان را موظف کند که به‌اندازه واحدها یا دوبرابر آن پارکینگ تأمین کنند.

امانی تصریح کرد: با وجود مصوبات و اعتبارات برای ساخت پارکینگ؛ اما اقدام چندانی صورت نگرفته و لذا به یک‌ همت و جدیت نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ساخت پارکینگ یکی از اولویت‌های امسال شهرداری بوده ،گفت: برخی مناطق، زمین‌های موجود را به شهرداری اعلام کردند و پروژه‌هایی هم شروع شده؛ اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درمورد قیمت بلیت اتوبوس و مترو در سال جدید نیز این‌طور گفت: روز گذشته بحث تعیین بهای خدمات مترو در صحن علنی شورا مطرح و قیمت بلیت مترو مشخص شد.

امانی از افزایش ۲۵ درصدی بهای بلیت مترو نسبت به قیمت امسال خبر داد و افزود: این ۲۵ درصد از سال جدید اعمال می‌شود.

بهای بلیت مترو و اتوبوس بین شهرداری و دولت و مردم تقسیم می‌شود

وی با اشاره به اینکه بهای بلیت مترو و اتوبوس بین شهرداری و دولت و مردم تقسیم می‌شود گفت: بیش از دو دهه بود که دولت، یک‌سوم سهم بلیت مترو و اتوبوس را به شهرداری نمی‌داد؛ اما الان که دولت پذیرفته یک‌سوم سهم خود را بپردازد با افزایش ۲۵ درصدی بلیت مترو موافقت کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باتوجه‌ به قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو، امیدواریم که ظرف دو سال آتی شاهد اولین ورود قطارهای شهری به شهر تهران باشیم که البته با افتتاح چهار ایستگاه‌های جدید در خط ۶ و ۷ در روز چهارشنبه هم حدود ۹ کیلومتر به این دو خط اضافه می‌شود.

امانی درمورد تعیین قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس عنوان کرد: بحث تعیین کرایه اتوبوس و تاکسی به جلسه فردای شورای شهر تهران موکول شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۰۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان