//
کدخبر: ۳۸۷۶۰ //

تا سال ۱۴۰۰ پوشش سراسری فاضلاب تهران صورت میگیرد.

مدیر اجرای خطوط اصلی و مناطق مرکزی فاضلاب تهران گفت: تا سال ۱۴۰۰ تمامی شهر تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرد.

تا سال 1400 پوشش سراسری فاضلاب تهران صورت میگیرد.
به گزارش فرتاک نیوز،

«مسعود رضا ثامنی» مدیر اجرای خطوط اصلی و مناطق مرکزی فاضلاب تهران امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  خط انتقال اصلی فاضلاب غرب تهران به مجموع طول 11 کیلومتر در دست اجرا است که تا امروز 600 متر آن احداث شده است.

وی افزود: بنا داریم ماهانه حداقل 300 متر از این مسیر احداث شود به طوریکه تا 3 سال آینده تمامی این خط انتقال که شامل 10 کیلومتر تونل و حدود 1200 متر خط انتقال است به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول تصریح کرد: از طریق خط اصلی انتقال فاضلاب غرب تهران، فاضلاب برخی مناطق مرکزی و تمامی مناطق غربی تهران به تصفیه خانه در حال احداث در منطقه فیروزبهرام اسلامشهر که فاضلاب بزرگ غرب تهران خواهد بود انتقال می یابد.

وی ادامه داد: سرمایه 100 میلیارد تومانی احداث این خط انتقال و تونل آن از طریق وام از سوی بانک توسعه اسلامی تهیه شده و قرار است بعدا از محل فروش انشعاب اقدام به پرداخت اقساط این وام کنیم.

ثامنی از اجرای پوشش جدید در خط اصلی انتقال فاضلاب غرب تهران خبر داد و گفت: به دلیل حفاظت بیشتر در طول مدت بهره برداری و همچنین نتایجی که از انجام مهندسی ارزش در پروژه بدست آوردیم تصمیم گرفته شد از پوشش کمبو سگمنت پایه رزینی که پوشش HDPE با ترکیب PDCP است استفاده شود که این نوع پوشش پیش از این فقط در کشور کانادا مورد استفاده قرار گرفته و برای دومین بار در سطح جهان، این نوع پوشش در تهران استفاده می شود.

مدیر اجرای خطوط اصلی و مناطق مرکزی فاضلاب تهران در خصوص زمان بندی اجرای شبکه فاضلاب در تمامی پهنه شهر تهران گفت: برنامه ریزی های کلان در این بخش بدین صورت بوده که تا سال 1410 تمامی کلانشهر تهران به شبکه فاضلاب وصل شود اما برنامه های اجرایی را به شیوه ای پیش می بریم تا این مهم با توجه به اهمیت تجهیز هر چه سریعتر تمامی شهر تهران به زیرساخت مهم شبکه فاضلاب، 10 سال زودتر به انجام برسد.

وی افزود: تا سال 1400 تمامی شهر تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان