//
کدخبر: ۳۸۵۵۷۲ //

افزایش حق اولاد و عائله‌مندی کارمندان در سال ۱۴۰۲ + جزئیات جدید

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان این که حق عائله‌مندی کارمندان در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید گفت: حداقل حقوق با شرایط اقتصادی فعلی کفاف زندگی را نمی‌دهد.

افزایش حق اولاد و عائله‌مندی کارمندان در سال 1402 + جزئیات جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان  اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: حق عائله‌مندی در سال 1402 با میزان 50 درصد افزایش به حدود 900 هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به 400 هزار تومان خواهد رسید.

رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر توجه جدی سازمان به بعد خانواده و جوانی جمعیت، گفت: در دولت سیزدهم، حق عائله‌مندی از ابتدای مهرماه سال جاری از مبلغ 370 هزار تومان به 600 هزار تومان افزایش داده شد و حق اولاد نیز از 96 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یافت.

معاون رئیس‌جمهور همچنین گفت: در سال 1400 حداقل پایه حقوق 3 میلیون و 500 بود و با افزایش حقوق، در حال حاضر  حداقل حقوق 6 میلیون و 600 است که البته با شرایط اقتصادی، همین هم کفاف زندگی بعضی از همکاران را هم نمی‌دهد.

وی در خصوص شیوه افزایش حقوق در سال 1402 الگوی ثابت برای افزایش حقوق را مبنای عدالت عنوان کرد و گفت:‌ اگر حقوق با الگوی ثابتی در حکم کارگزینی اضافه شود، عدالت اجرا خواهد شد و مبنای الگوی درصدی، الگوی مناسبی برای افزایش حقوق نیست، چون فردی که بیشتر می‌گیرد، با الگوی درصدی به نسبت حقوقش افزایش پیدا می‌کند و این عدالت نیست.

وی گفت: ایجاد ردیف ترمیم حقوق در احکام از آذرماه امسال، ساماندهی سهم دستگاه‌های اجرایی در فوق‌العاده ویژه و پیشنهاد اتصال پرداخت‌های خارج از حکم به ارزیابی عملکرد و بهره‌وری برخی از اقدامات سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص عادلانه کردن حقوق و دستمزد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۵۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان