//
کدخبر: ۳۸۵۴۱۱ //

خودروهای بالای ۳ میلیارد و خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد مشمول مالیات می‌شوند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در رابطه با انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق که قیمت آنها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این ۳ میلیارد مشمول مالیات سالانه نرخ یک درصد می‌شوند.

خودروهای بالای ۳ میلیارد و خانه‌های بالای ۲۰ میلیارد مشمول مالیات می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

 رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 کل کشور در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش گفت: تبصره ششم بخش درآمدی بودجه با توجه به اینکه در رابطه با بحث مالیات‌ها است نمایندگان وسواس بیشتری نسبت به این تبصره دارند. در یکی از مصوبات نشست امروز مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز  از مشمول افزایش 10 درصدی عوارض معاف هستند. 

وی افزود: همچنین مالکان ساختمان‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معاف از پرداخت بیمه حوادث طبیعی شدند.  علاوه بر این در راستای ارتقای مشاغل دانش‌بنیان، کسب و کارهای دیجیتال مشمول مالیات با نرخ صفر شدند. همچنین به وزارتخانه‌های نیرو و نفت اجازه داده شد تا مدارسی که حداقل 50 درصد آن را خیرین می‌سازند حداقل 50 درصد تخفیف در حق احداث انشعابات گاز، آب و برق برای آنها در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: همچنین واردات خودروهای آمبولانس توسط هلال احمر، بنیاد شهید،‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف شدند. علاوه بر این جهت تحقق تولید دانش بنیان و عبور از خام‌فروشی درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام محصولات معدنی و صنایع فلزی و غیرفلزی و پتروشیمی،‌ نفتی و گازی به صورت خام و نیمه خام  مشمول مالیات و عوارض صادراتی شدند که در این حکم حقوق ورودی ماشین‌آلات حوزه معدنی از 4 درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد. 

زارع ادامه داد:‌ همچنین در رابطه با استان‌ها، مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولید و پیمان‌کاران واقع در هر استان باید به حساب آن استان محل استقرار واحد تولیدی باید منظور شود و مالیات واحدهای تولیدی از 25 درصد به 18 درصد کاهش پیدا کرد. 

وی گفت: همچنین تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات معاف از مالیات بر ارزش افزوده شدند. در رابطه با انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق که قیمت آنها بیش از 3 میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این 3 میلیارد مشمول مالیات سالانه نرخ یک درصد می‌شود. همچنین واحدهای مسکونی و باغ‌ویلاهایی که قیمت آنها بیش از 20 میلیارد تومان هستند، باید نسبت به مازاد این 20 میلیارد تومان مالیات دو درصدی پرداخت کنند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۴۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان