//
کدخبر: ۳۸۲۰۷۲ //

زانوی بورس روی گلوی ربع سکه /قیمت طلا صعودی شد

قیمت ربع سکه امروز هم مانند روز گذشته ریزش کرد و کانال 8 میلیون تومانی ربع سکه از دست رفت.قیمت ربع سکه امروز در محدوده 7 میلیون و 700 هزار تومان بعه فروش رسید که نسبت به دیروز 300 هزار توان ارزان شده بود.

زانوی بورس روی گلوی ربع سکه /قیمت طلا صعودی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز پنچشنبه 21 دی ماه بازار ارز هرات تعطیل بود و قیمت دلار نقدی اعلام نشد و بیشتر قیمت ها شنبه ای بود. در واقع برخی از معامله گران نرخ دلار را برای روز شنبه در حول و حوش 400 تومان بیشتر از عصر روز گذشته پیش بینی می کردند. 

اسکناس آمریکایی در سلیمانیه هم امروز رشد 100 تومان را تجربه کرد. در تهران هم قیمت دلار نسبت به روز گذشته افت و خیز چشمگیری پیدا نکرد. 

نرخ حواله درهم نیز امروز به سمت بالا حرکت کرد و نسبت به دیروز رشد نزدیک به 100 تومانی را ثبت کرد.

معامله گران دلار در لاک احتیاط

 فعالان بازار معتقدند تعطیلی بازار هرات و نوسان محدود دلار در سلیمانیه موجب شده بازیگران ارزی تهران با دقت بیشتری دست به خرید و فروش بزنند.

 

شرایط انتظامی در بازار دلار

شنیده ها از فضای بازار حکایت از تداوم بازداشت ها دارد و در همین فضای انتظامی حجم خرید و فروش ها کمتر شده بود.

بازیگران دلار منتظر هستند

به نظر می رسد همه نگاه ها به عرضه ربع سکه در روز شنبه آینده دوخته شده است. بازیگران دلار منتظر هستند روند حراج ربع سکه در ابتدای هفته آینده و استقبال از این حراج را مشاهده کنند. آن ها تصور می کنند در صورتی که نرخ ربع سکه در حراج فاصله معناداری از نرخ بازار داشته باشد، بخشی از معامله گران ارزی به طور موقت به سوی حراج خواهند شتافت و میزان نقدینگی در بازار آزاد ارز کاهش خواهد یافت.

تداوم ریزش قیمت ربع سکه 

قیمت ربع سکه امروز هم مانند روز گذشته ریزش کرد و کانال 8 میلیون تومانی ربع سکه از دست رفت.قیمت ربع سکه امروز در محدوده 7 میلیون و 700 هزار تومان بعه فروش رسید که نسبت به دیروز 300 هزار توان ارزان شده بود. 

 زانوی بورس کالا روی گلوی ربع سکه

 دو سه روز قبل نرخ ربع سکه در محدوده 8 میلیون و 700 هزار تومان بود. به نظر می رسد با خبر ورود ربع سکه به بورس کالا از روز شنبه اینده فشار فروش در بازار ربع سکه بیشتر شده و زانوی بورس کالا روی گلوی ربع سکه قرار گرفته است. 

  بخشی از حباب این فلز زرد رنگ همچنان  در حال تخلیه شدن است. بررسی ها نشان  می دهد  که حدود نیمی از قیمت ربع سکه را حباب آن تشکیل می‌دهد.

برخی  اعتقاد دارند درصورت ورود تقاضا به حراج ربع سکه، حجم فشار روی بازار دلار کاهش خواهد یافت.

برخی هم می گفتند  یکی از برنامه‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار، بازی با حباب سکه‌ است. کاهش حباب سکه می‌تواند سیگنالی برای کاهش قیمت دلار باشد.

پیشروی قیمت طلا و سکه 

هر اونس طلا عصر امروز درمحدوده 1888 دلار  معامله شد  که در مقایسه با دیروز 12 دلار بالا تر بود.در بازار داخلی ایران هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز 1 میلیون و 906 هزارو 300 تومان بود که در مقایسه با روز قبل 10 هزار و 700 تومان رشد را نشان می دهد.قیمت سکه امامی امروز  در  سایت اتحادیه طلا و ارز با 21 میلیون و 246  هزار تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با روز قبل 149 هزار تومان صعود کرده بود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۰۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان