//
کدخبر: ۳۷۴۶۳۵ //

پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۳ آبان

در هفته های اخیر، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازار حتی به سطح 20 درصدی رسیده بود ولی در روزهای اخیر با افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی و بی توجهی فلز گران بهای داخلی به بخشی از رشد دلار، حباب در مسیر نزولی قرار گرفت.

پیش بینی قیمت سکه امروز 23 آبان
به گزارش فرتاک نیوز،

ارزش ذاتی قیمت سکه روز به روز بیشتر شده است. در ساعات انتهایی شب گذشته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان رسید. این اتفاق به معنای آن بود که فاصله ارزش ذاتی با قیمت بازار تا محدوده 8 درصدی کاهش پیدا کرد.

در هفته های اخیر، فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازار حتی به سطح 20 درصدی رسیده بود ولی در روزهای اخیر با افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی و بی توجهی فلز گران بهای داخلی به بخشی از رشد دلار، حباب در مسیر نزولی قرار گرفت. تحلیل گران باور دارند با کاهش حباب و افزایش ارزش ذاتی سکه، احتمال ورود معامله گران محتاط و بازیگران بنیادی به بازار بیشتر شده است. در گذشته بخشی از فعالان عنوان می کردند  که به دلبل حباب سنگین و احتمال تخلیه یکباره آن، تمایل معامله گران محتاط برای خرید سکه چندان زیاد نیست.

در حالی که کاهش حباب می تواند زمینه ساز ورود خریداران جدید شود، از آن سو نباید از خاطر برد که امکان تقویت عرضه فلز گران بهای داخلی به بازار بیشتر شده است. این تقویت عرضه می تواند زمینه ساز کاهش نوسانات بازار شود. به نظر می رسد که در شرایط کنونی، سکه به مانند گذشته زودتر از دلار در مسیر صعودی قرار نگیرد و دچار حباب های سنگین نشود.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که در روز جاری سکه بالای خط 16 میلیون تومان باقی بماند، افزایش قیمت ادامه خواهد یافت ولی افت به کانال 15 میلیون تومان، زمینه ساز احتیاط خریداران خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۶۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان