//
کدخبر: ۳۶۸۳۳۹ //

هزینه درس‌خواندن چقدر گران‌تر شد؟

خانواده‌ها معتقدند در هر مقطع تحصیلی که حساب کنیم، خانواده باید بودجه قابل‌ملاحظه‌ای را برای مدرسه‌رفتن بچه‌ها کنار بگذارد و این مسئله برای خانواده‌هایی که دارای یک تا ۳‌ فرزند محصل هستند، متفاوت است.

هزینه درس‌خواندن چقدر گران‌تر شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دو روز به بازگشایی مدارس مانده، اکثر خانواده‌ها این روزها مشغول آماده‌سازی‌ فرزندان خود برای ورود به سال تحصیلی جدید هستند. شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آن‌هم بعد از ۲سال غیرحضوری برگزارشدن کلاس‌ها به همان اندازه که شور و شوق خاصی در دانش‌آموزان ایجاد کرده‌، در بین خانواده‌ها هم تب و تاب عجیبی را باعث شده است. همه این هیجانات در کنار هزینه‌های سرسام‌آور آماده‌سازی‌ بچه‌ها برای حضور در مدرسه هم قابل توجه است. خانواده‌ها معتقدند در هر مقطع تحصیلی که حساب کنیم، خانواده باید بودجه قابل‌ملاحظه‌ای را برای مدرسه‌رفتن بچه‌ها کنار بگذارد و این مسئله برای خانواده‌هایی که دارای یک تا ۳‌فرزند محصل هستند، کمی شرایط را متفاوت‌تر کرده است.

هزینه ثبت‌نام هر دانش‌آموز در مدارس دولتی در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بین ۷۰۰هزار تومان تا ۲میلیون‌و۵۰۰هزار تومان متغیر است. این در حالی است که آموزش و پرورش بارها و بارها اعلام کرده است دریافت شهریه در مدارس دولتی غیرقانونی است و خانواده‌ها نباید زیر بار این امر بروند. اما این صحبت‌ها در مدارس خریداری ندارد. مینا کاشفی، مادر ۲دانش‌آموز مقطع ابتدایی در منطقه۱۱ شهر تهران است. او می‌گوید برای ثبت‌نام فرزندانش در مدرسه دولتی متعهد به پرداخت حدود ۲میلیون تومان به‌عنوان مشارکت در امور مدرسه شده است؛ هزینه‌ای که هر سال باید بپردازد در غیر این صورت مدرسه از ارائه کارنامه‌های میان‌ترمی و پایان‌ترمی خودداری می‌کند.

پرداخت هزینه ثبت‌نام که حالا در لوای عنوانی چون مشارکت معمول شده است، جدا از پول کتاب، فوق‌برنامه‌ها و... است. البته اگر در این مقطع بخواهیم به هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی اشاره کنیم، باید بگوییم درس‌خواندن یک دانش‌آموز مقطع ابتدایی در مدارس غیرانتفاعی فارغ از هزینه‌های فوق‌برنامه و... صرفا در بخش شهریه از ۸میلیون تا ۲۰میلیون تومان بسته به درجه و اعتبار مدرسه برای خانواده‌ها آب می‌خورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان