//
کدخبر: ۳۶۵۸۸۱ //
​سرپرست بانک‌ قرض‌الحسنه مهر‌ایران در کرمانشاه:

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی به دستگاه‌هایی که حقوق کارکنان را از بانک مهر ایران می‌پردازند/۴۰ درصد تسهیلات پرداختی در بانک مهر‌ ایران بدون ضامن است

سرپرست امور شعب بانک‌ قرض‌الحسنه مهر‌ایران در کرمانشاه از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی به دستگاه‌هایی که حقوق و مزایای کارکنانشان را از طریق بانک مهر‌ ایران می‌پردازند خبر داد.

 پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی به دستگاه‌هایی که حقوق کارکنان را از بانک مهر ایران می‌پردازند/۴۰ درصد تسهیلات پرداختی در بانک مهر‌ ایران بدون ضامن است
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری سرپرست امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت و روز بانکداری اسلامی امروز( ۱۰شهریور‌ماه) برگزار شد.

محمدسیروان گرامی‌پرور در ابتدای این نشست اظهارکرد: بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران طی یکسال گذشته بالغ بر ۷۳۰ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش بیش از ۸۰ هزار‌میلیارد ریال و ۳۷۲ هزار تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد ریال در کل کشور پرداخت کرده است که رکود چشم‌گیری در عرصه بانکداری به شمار می‌رود.

سرپرست امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران در کرمانشاه همچنین تعداد تسهیلات اعطایی به وام‌گیرندگان استان طی سال گذشته را بیش ۷۲ هزار فقره به ارزش بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد وافزود: از این تعداد ۱۸۲۷ فقره به مبلغ ۱۸۴۲ میلیارد ریال مربوط به تسهیلات ازدواج است که میانگین مدت پرداخت آن از زمان ثبت‌نام تا پرداخت ۳۰ روز است، همچنین ۴۲۱ فقره تسهیلات فرزند‌آوری به مبلغ ۱۶۱ میلیارد ریال، ۲۲۷ فقره تسهیلات به مددجویان بهزیستی به مبلغ ۱۶۸ میلیارد ریال و ۳۲۱ فقره نیز به مددجویان کمیته‌امداد امام‌خمینی(ره) به مبلغ ۲۴۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سرپرست امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران از جمله خدمات افزوده شده به بانک مهر‌ایران را "طرح مهر‌ یار" عنوان کرد و گفت: در این طرح دستگاه‌ها می‌توانند پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود را به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واگذار نمایند و مدیران از محل این اعتبار می‌توانند کارمندان خود را به بانک معرفی نماید  که تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۸ تا ۲۴ ماهه به آنان واگذار شود.

گرامی پرور خدمات جانبی در کنار طرح مهر‌ یار را "طرح عمر مانده بستانکار" عنوان کرد و افزود: اگر خدای ناکرده اتفاقی برای فرد حقوق بگیر بیفتد و فرد به هر دلیلی فوت شود بانک می‌تواند بر اساس معدل سه‌ماهه کارکرد تا زمان فوت فرد، تا سقف ۱۰ برابر و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را بلاعوض به خانواده متوفی پرداخت نماید.

وی در ادامه میانگین زمان انتظار برای دریافت تسهیلات فرزند‌آوری در استان را کمتر از ۳۰ روز عنوان کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران در زمینه پرداخت تسهیلات فرزند‌آوری با تقبل پرداخت ۶۵ هزار فقره تسهیلات پس از بانک ملی ایران با تقبل پرداخت ۱۰۰هزار فقره تسهیلات فرزند‌آوری در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

گرامی‌پرور در گوشه دیگری از سخنانش طرح "همیاران مهر" را یکی از طرح‌های پیشرفته بانک قرض‌الحسنه مهرایران عنوان کرد و افزود: در این طرح که به "خیرجاری" هم شناخته می‌شود افراد صدقات و نذورات خود را در حساب همیاران مهر سپرده‌گذاری می‌کنند و بانک از محل این سپرده‌گذاری‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را به اقشار آسیب‌پذیر جامعه همچون زندانیان آزاد‌شده، زنان سرپرست‌خانوار و بیماران خاص پرداخت می‌نماید.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سال گذشته از محل همیاران مهر که مردم نیکوکار مبالغی را به بانک مهر ایران پرداخت نموده‌اند و در اختیار سازما‌ن‌های مردم نهاد است، ۶۵ فقره تسهیلات در جهت اشتغال زندانیان آزاد شده به مبلغ ۳ میلیارد ریال، ۱۴ فقره تسهیلات به زنان سرپرست خانوار به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال و ۹۸ فقره تسهیلات  برای درمان بیماران خاص به مبلغ ۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته سرپرست امور شعب بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران ۴۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی در این بانک بدون ضامن و بر اساس اعتبار‌سنجی افراد تنها با ارائه یک فقره چک یا سفته الکترونیکی پرداخت می‌شود.

وی همچنین تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده طی پنج ماهه سال ۱۴۰۱ در استان را حدود ۳۸ هزار فقره عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته تعداد تسهیلات پرداختی تا  پایان امسال به بیش از ۱۰۰ هزار فقره خواهد رسید.

گرامی‌پرور در ادامه با اشاره به اقدامات یکسال اخیر در بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران نیز گفت: سطح تسهیلات این بانک طی یکسال گذشته از ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است همچنین برای اولین بار در کشور مجوز پرداخت تسهیلاتی برای شرکت‌ها و اشخاص حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از سوی شورای پول و اعتبار اخذ شده است.

وی در ادامه از افزایش سرمایه بانک‌ قرض‌الحسنه مهر‌ایران از ۲۵۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان خبرداد و گفت: این مبلغ از محل سود کسر شده طی یکسال اخیر به سود انباشته بانک افزوده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده سرمایه بانک به ۱۰ هزار میلیارد‌ تومان برسد.

این مسئول ایجاد شعب مجازی را یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته در بانک قرض‌الحسنه مهر‌ ایران عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه شعبه مجازی وجود دارد که تمام عملیات‌های بانکی به صورت الکترونیک و کاملا مجازی انجام می‌گیرد.

گرامی‌پرور در گوشه‌دیگری از سخنانش به اقداماتی که به زودی در بانک قرض‌الحسنه مهر‌ایران انجام خواهد شد نیز اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد کاهش کارمزد تسهیلات از ۴ درصد به صفر درصد خواهیم بود و بانک کارمزد محور خواهد شد همچنین فرآیند اعتبار سنجی افراد نیز به زودی به صورت غیر‌حضوری انجام خواهد گرفت.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان