//
کدخبر: ۳۶۵۷۶۲ //

افت شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۹ شهریور

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 1839 واحد همراه شد.

افت شاخص کل بورس امروز چهارشنبه ۹ شهریور
به گزارش فرتاک نیوز،

 امروز بورس اوراق بهادار تهران گرچه در ابتدای معاملات روند رو به رشد گرفت، اما بعد از آن رو به کاهش نهاد و در نهایت با کاهش 1839 واحد به رقم یک میلیون و 439 هزار و 377 واحد در پایان معاملات رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 1120 واحد به رقم 411 هزار و 897 واحد رسید. امروز ارزش بازار در بورس تهران به 5 میلیون و 416 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 285 هزار نوبت معامله و به ارزش 3765 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 13 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 27 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 17 صدم درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 16 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 9 صدم درصد افت کرد.

امروز نماد پتروشیمی پردیس، بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و برعکس نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس و شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 11 واحد افزایش به رقم 19 هزار و 310 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 65 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 346 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از 2.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در فرابورس در 233 هزار معامله و به ارزش 16 هزار و 996 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای نیروبرق دماوند، صنعتی مینو و مولد نیروگاهی جهرم بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای فولاد غدیر، بیمه پاسارگاد، پلمیر آریاساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

به گزارش فارس، امروز همچنین نماد پرسپولیس در بازار پایه فرابورس برای اولین بار بازگشایی شد و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نماد این شرکت قابل معامله شد که قیمت هر سهم آن 3449 ریال معامله شد که نسبت به قیمت ابتدای بازگشایی 244 درصد رشد داشته است. ارزش بازار روز پرسپولیس هم به 3629 میلیارد تومان رسید.

با این حساب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با عرضه 10 درصد از سهام خود تبدیل به شرکت‌های سهامی عام شده و باید صورت‌های مالی این دو باشگاه از جمله قراردادهای آنها به صورت رسمی در سامانه کدال افشا شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان