//
کدخبر: ۳۶۵۶۸۰ //

قیمت خرید دینار عراق امروز ۸ شهریور ماه

قیمت هر دینار عراق برای روز ۸ شهریور ۲۰.۳ تومان است. قیمت دینار عراق با وجود افزایش تقاضا در بازار آزاد محرم و همچنین در نزدیکی اربعین تغییر محسوسی نداشت.

قیمت خرید دینار عراق امروز ۸ شهریور ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

دینار عراق امروز ۸ شهریور در اسکناس‌های صدتایی دو هزار و ۳۰ تومان فروخته می‌شد که نسبت به روز گذشته تفاوتی نداشته است. هر ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد تهران درحالی با این رقم معامله می‌شد که یک ماه قبل دو هزار و ۱۵۵ تومان ارزش داشت و با وجود افزایش تقاضا در محرم، شاهد ثبات قیمت این اسکناس طی هفته‌های اخیر هستیم. با این وجود خرید دینار عراق الان نسبت به اول سال ۲۰ درصد بیشتر تمام می‌شود.

کانون صرافان نیز قیمت دینار عراق  (هزار دینار) را ۱۹ هزار تومان برای خرید و ۲۰ هزار و ۸۰ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است. این کانون روز گذشته، قیمت دینار را ۱۹ هزار و ۲۵۰ تومان برای خرید و ۲۱ هزار تومان برای فروش اعلام کرده بود.

قیمت دینار عراق در بازار آزاد (بسته صدتایی)
ماه/روز شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه
هفته اول شهریور دو هزار تومان هزار و ۹۹۰ تومان دو هزار و ۴۰ تومان دو هزار و ۲۰ تومان هزار و ۹۹۰ تومان دو هزار ۴۰ تومان
هفته دوم شهریور دو هزار ۴۰ تومان دو هزار ۴۰ تومان دو هزار ۳۰ تومان دو هزار ۳۰ تومان - -

 

رشد ۳۵۰ تومانی قیمت دینار از ابتدای سال

خرید صد دینار عراق نسبت به ابتدای سال بیش از ۳۵۰ تومان بیشتر تمام می‌شود. دینار عراق را به‌شکل صدتایی روز شنبه ۱۵ مرداد دو هزار و ۴۰ تومان در بازار آزاد تهران رد و بدل می‌کردند درحالی که این اسکناس اولین روز رسمی معاملات بازار آزاد در سال جدید هزار و ۷۹۵ تومان ارزش داشت. ظرف چند ماه گذشته ۳۵۰ تومان به قیمت این اسکناس اضافه شده و در حال حاضر خرید دینار عراق ۲۴۵ تومان بیشتر هزینه دارد. نرخ هزار و ۷۹۵ تومان در اولین روز معاملات سال، کمترین ارزش دینار عراق در سال ۱۴۰۱ به‌شمار می‌رود. همچنین رقم سه هزار و ۳۲۰ تومان در روز یکشنبه ۲۲ خرداد طی پنج ماه گذشته بالاترین سطح دینار عراق در بازار آزاد تهران شناخته می‌شود.

جزییات پرداخت سهمیه ارز اربعین به زوار

بر اساس اعلام بانک مرکزی زائران می‌توانند ۱۰۰ دلار یا معادل آن دینار عراق از صرافی‌ها خریداری و دریافت کنند.   ارز زائران اربعین تأثیری بر سهمیه ارز مسافرتی ندارد و سهمیه جداگانه‌ای است که تنها در این ایام به زائران پرداخت می‌شود. 

 
 

 برای دریافت ارز اربعین متقاضیان تنها باید کارت ملی خود را ارائه دهند و هیچ محدودیتی برای دریافت ارز اربعین نیست، زیرا تنها یک بیستم ارز مسافرتی است و جذابیتی برای دلالان ندارد. 

 پرداخت ارز اربعین در سامانه فعال شده و افراد می‌توانند برای تهیه آن از روز یکشنبه ۶ شهریور به آن مراجعه کنند. 

زائران اربعین ۱۵۰ هزار دینار ارز مسافرتی می گیرند

بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائران محترم اربعین حسینی (ع) از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱.۶.۵ بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به میزان ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

همچنین صرافی‌های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نیز در چهارچوب ضوابط ابلاغی و احراز هویت متقاضیان (کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی)، مجاز به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار آمریکا به نرخ توافقی هستند.

یادآور می‌شود، فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی (ع) هیچ‌گونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر صرفاً پنج بانک ملی ایران، سپه، ملت تجارت و صادرات ایران به زائران اربعین حسینی خدمات ارزی ارائه می‌کنند، لیکن بر اساس میزان استقبال و تقاضای مردم امکان افزایش تعداد بانک‌ها نیز وجود دارد.

همچنین در صورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی‌ها و بانک‌های عامل می‌توانند به جای ۱۰۰ دلار نسبت به پرداخت ۱۵۰ هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان