//
کدخبر: ۳۶۵۲۲۷ //

سقوط قیمت بیت کوین به ۱۹ هزار دلار

بعد از ناامیدی گسترده‌ای که بعد از سخنرانی فدرال رزرو به وجود آمد بیت کوین در روند نزولی قرار گرفتد و تا محدوده ۱۹ هزار دلار کاهش یافت.

سقوط قیمت بیت کوین به ۱۹ هزار دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

بیت کوین در طی ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۸ درصد افت داشته است. قبل از برگزاری سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول در روز گذشته بیت کوین توانست تا نزدیک به ۲۲ هزار دلار رشد کند اما بعد از ناامیدی گسترده‌ای که بعد از سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو، به وجود آمد بازارهای سهام و بیت کوین در روند نزولی قرار گرفتند و بیت کوین تا محدوده ۱۹ هزار دلار کاهش یافت.

فدرال رزرو بازاها را لرزاند

در روز گذشته سمپوزیوم اقتصادی «جکسون هول» در آمریکا برگزار شد و سخنان جروم پاول رئیس بانک مرکزی ایالات متحده پس از این رویداد، نشان از قاطعیت تمام قد فدرال رزرو برای کنترل تورم این کشور حتی به قیمت حرکت به سمت یک دوره رکودی داشت.

سمپوزیوم «جکسون هول» به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی جهان، نشستی سالانه است که هر ساله بر یک موضوع مهم اقتصادی که کشورها با آن مواجه هستند، تمرکز می‌کند. شرکت‌کنندگان این نشست، بانکداران برجسته بانک‌های مرکزی دنیا، وزرای دارایی، صاحب‌نظران دانشگاهی و بازیگران مطرح بازارهای مالی از سراسر جهان هستند.

گردهمایی امسال از آن جهت اهمیت داشت که اقتصادهای بزرگ جهان در حال حاضر با مشکلات زیادی از جمله تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کنند و صحبت‌ها و اظهارنظرات افراد حاضر در این گردهمایی می‌تواند مسیر آینده اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته را ترسیم کند.

طی چند ماه گذشته تورم کم‌سابقه‌ای اقتصاد آمریکا را با چالش‌های جدی مواجه کرده و سیاست‌های انقباضی اخیر فدرال رزرو تا حدودی ترمز افزایش‌ قیمت‌های اخیر را کشیده است. با این وجود سخنان پاول و سیاست‌های پیش روی آن‌ها برای مهار تورم، برای فعالان اقتصادی و بازارهای سرمایه‌گذاری مانند سهام، بازارهای کالایی و کریپتوکارنسی از اهیمت ویژه‌ای برخوردار بود.

سخنان مرد اول بانک مرکزی آمریکا شاید مطلب جدیدی را نسبت به گذشته ارائه نداد اما چیزی که به طور کاملا واضح از صحبت‌های اون نتیجه می‌داد، قاطعیت بی‌چون و چرای فدرال رزرو برای مهار تورم به هر قیمتی بود.

پاول تاکید کرد که علی‌رغم کاهش تورم در ماه گذشته، آنها با جدیت و به شدت قبل به سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره ادامه خواهند داد، هرچند که این تصمیمات منجر به وقوع رکود اقتصادی گسترده شود.

رکود اقتصادی ترمزی برای بازارها

تا کنون فدرال رزرو در برابر پذیرش رکود بسیار محتاط عمل کرده است، اما شاخص‌ها نشان از احتمال وقوع یک شرایط بحرانی در سطح دنیا دارند.

کمی قبل‌تر از شروع گردهمایی «جکسون هول»، دو آمار مهم نیز منتشر شد که نکات درخور توجهی دارند. شاخص مصرف شخصی (Personal Spending) برای ماه جولای در حالی عدد ۰.۱ درصد را به ثبت رساند که انتظارات حول ۰.۴ درصد می‌چرخید و در ماه گذشته نیز ۱.۱ درصد بود. در سمتی دیگر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (Personal Consumption Expenditures) که به اختصار به آن PCE نیز گفته می‌شود و نماگری (متفاوت از CPI) برای سنجش افزایش هزینه‌هاست، در ماه جولای کاهش یافت. این شاخص در بازه ماهانه با کاهش ۰.۵ درصدی نسبت به ماه قبل، عدد ۰.۱ درصد را به ثبت رساند که ۰.۲ درصد از انتظارات نیز کمتر بود و در بازه سالانه نیز با ثبت ۴.۶ درصد، ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. با وجود اینکه بخشی از این کاهش مربوط به پایین آمدن هزینه بنزین بوده است، این موضوع نشان می‌دهد که سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو تا حدودی کارساز بوده و تقاضا هم سو با عرضه درحال کاهش است اما نکته مهمی که شاید کمتر به آن توجه شود، احتمال حرکت آهسته و آرام شاخص‌های خرد به سمت رکود است. طی ماه‌های گذشته، روند مناسب این دو داده، از اصلی‌ترین اسنادی بود که مخالفان ورود اقتصاد به رکود به آن اتکا می‌کردند اما اکنون به نظر می‌رسد که شرایط درحال تغییر است. حتی در شاخص دیگری به نام انتظارات تورمی دانشگاه میشیگان، شاهد کاهش چشم‌انداز تورم در ماه‌های آینده هستیم به طوری که این نماگر با ثبت عدد ۴.۸ درصد، با کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به ماه قبل همراه شده است.

در شرایط کنونی شاید به نظر برسد تورم در حال کنترل است اما شدت سیاست‌های انقباضی و ترس از رکود اقتصادی سایه سنگینی بر تمامی بازارها، به خصوص بازارهای پر ریسک مانند سهام و کریپتوکارنسی خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین

۲۰ هزار دلار حمایت بسیار محکمی محسوب می‌شود. در ریزش‌های قیمتی چند مدت اخیر، نهنگ‌ها تلاش زیادی برای حفظ این سطح کرده‌آند. آنها با حجم بالای خریدی که انجام داده‌اند مانع از افت بیشتر قیمت شده‌اند. همچنین بیت کوین در سقوط قیمتی که تجربه کرد مدت زمان زیادی در زیر این محدوده باقی نماند.

در حال حاضر اگر قیمت در زیر ۲۰ هزار دلار تثبیت شود مهمترین حمایت پیش روی این رمزارز ۱۸ هزار دلار و سپس حوالی ۱۵ الی ۱۶ هزار دلار خواهد بود.

در تایم فریم هفتگی اغلب اندیکاتورها هنوز از منطقه اشباع فروش فاصله چندانی نگرفته‌اند.

در گذشته هرگاه RSI دراین حوالی قرار گرفته بود، خروج از وضعیت اشباع فروش چندین ماه به درازا کشیده بود. در حال حاضر اگر قرار باشد مجددا تاریخ تکرار شود بیت کوین نیازمند زمان بیشتری برای ریکاوری است.

همچنین بیت کوین بعد از بازیابی حمایت میانگین متحرک ۲۰۰ هفتگی مجددا با یک کندل قوی در زیر آن قرار گرفت که ممکن است مدتی در زیر این منطقه باقی بماند.

نکته امیدوار کننده این است که همچنان خط روند صعودی بلند مدت بیت کوین حفظ شده، اما اکنون قیمت دقیقا بر این خط روند مماس است. لازم به ذکر است که ۲۰ هزار دلار از این جهت که مصادف با این حمایت داینامیک است، دارای اهمیت زیادیست.

سقوط قیمت بیت کوین به ۱۹ هزار دلار
تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین

 تا زمانی که کندل هفتگی در بالای این خط روند بسته شود، روند صعودی بلند مدت حفظ شده است. در صورت از دست رفتن آن احتمالا بیت کوین برای مدتی در فاز رنج ادامه دهد، هرچند که ممکن است با کاهش قیمت نیز همراه باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۲۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان