//
کدخبر: ۳۶۳۹۰۱ //

ممنوعیت دریافت هزینه ثبت‌نام از دانش‌آموزان

ناظر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش دریافت هزینه توسط مدارس دولتی هنگام ثبت‌نام از اولیای دانش‌آموزان را ممنوع اعلام کرد و گفت: والدین دانش‌آموزان تنها هزینه کتاب و بیمه را باید پرداخت کنند.

ممنوعیت دریافت هزینه ثبت‌نام از دانش‌آموزان
به گزارش فرتاک نیوز،

شاهرخ فرهادی سه‌شنبه ۲۵ مرداد در جلسه ستاد ثبت نام دانش‌آموزان مدارس فارس در شیراز گفت: براساس آمارهای ارائه شده توسط مراکز نظرسنجی، معلمان از مورد اعتمادترین اقشار جامعه هستند و این سرمایه اجتماعی بسیار بالایی برای فرهنگیان است.

ناظر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع افزود: برخورد مناسب و سعه صدر در تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی اهمیت ویژه ای دارد که  باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی با اشاره به انجام نظارت همگانی گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی shekayat.medu.ir گزارش‌های خود را برای پیگیری ارسال کنند.

او افزود: اولیاء امسال می‌توانند از طریق کدQr که در مکان مناسبی در محل ثبت نام نصب می‌شود، گزارش خود را به اطلاع کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش برسانند.

ناظر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اجرای طرح آدرس هنگام ثبت نام گفت: حتما باید محل سکونت دانش آموزانی که در محدوده مدرسه است مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: مدارس باید قانونا دارای کارتخوان باشد چراکه تکریم ارباب رجوع، واریز مستقیم هزینه به حساب مدرسه را درپی دارد.

فرهادی عنوان کرد: استان فارس در زمینه پاسخگویی به شکایات در زمره استانهای برتر کشور است و پاسخگویی به شکایات در این استان بسیار مطلوب است.

سخنگوی ستاد ثبت نام آموزش و پرورش فارس نیز گفت: نحوه ثبت نام دانش اموزان در مدارس از کلیدی ترین قسمت پروژه مهر یا همان فرایند بازگشایی مدارس است.

دکتر فرشید قاسمی افزود: ثبت نام مطلوب، نصیب آموزشی برابر، نظارت همگانی بعنوان شعار پروژه مهر امسال انتخاب شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به توجه به طرح آدرس در ثبت نام دانش آموزان در مدارس افزود: نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت را اصل و اساس برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس قرار داده شود.

او خاطرنشان کرد: نحوه ثبت نام از کلیدی ترین قسمت پروژه مهر می باشد که درصورت انجام صحیح آن، ساماندهی نیروی انسانی ، تجهیز مدارس، پوشاک و سرویس‌ها را درپی دارد.

قاسمی با اشاره به تعیین رشته دانش آموزان در دوره دوم متوسطه گفت: مشاورین مدارس در انتخاب نقش آفرینی بسیاری داشتند که شایسته تقدیر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: ثبت نام در استان فارس در راستای شعار کشوری نصیب برابر آموزشی، نظارت همگانی گام بر می‌دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان