//
کدخبر: ۳۶۳۲۸۱ //

تیم‌های مدعی در چه پستی نیاز به خرید بازیکن دارند؟

عمق ترکیب 6 تیم مدعی نشان می‌دهد که در کدام پست‌ها ترافیک یا کمبود بازیکن دارند.

تیم‌های مدعی در چه پستی نیاز به خرید بازیکن دارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در فاصله کمتر از یک ماه تا پایان مهلت نقل‌وانتقلات و کمتر از یک هفته تا آغاز فصل جدید لیگ برتر، هنوز تیم‌ها در تکاپوی خرید بازیکن هستند. شنیده شده مذاکرات پرسپولیس برای خرید مهاجم خارجی درجه یک ادامه دارد و استقلال هم بالاخره در آستانه قرارداد با محمد محبی قرار گرفته است. فولادی‌ها برای جانشین فرشید اسماعیلی دست به جیب شده‌اند و بمب‌ ترکاندن تراکتور و سپاهان هم هنوز تمام نشده است.

استقلال؛ تقویت در 2 پست برای تکرار قهرمانی

استقلال هر دو دروازه‌بان فصل قبلش را حفظ کرده و با ارتقای درجه، حسینی بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو خواهد بست. آبی‌ها نسبت به شروع فصل قبل، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی را از دست دادند، ولی دو مدافع میانی دیگر را جایگزین آن‌ها کردند. استقلال با خرید محمد حسینی و امید حامدی‌فر و حفظ عارف غلامی، روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند و رافائل سیلوا احتمالا دغدغه‌ای در این پست نخواهد داشت. سمت چپ خط دفاعی استقلال هم تغییری نکرد. در دفاع راست، وریا غفوری خداحافظی اجباری با تیم محبوبش داشت ولی رضا میرزایی، خرید استقلال از سپاهان، می‌تواند در این پست به صالح حردانی کمک کند. در 2-5-3 احتمالی سا پینتو، این تیم حداقل 7 هافبک میانی هم دارد که از این بابت هم خیال او جمع است. در خط حمله هم علاوه بر حفظ کوین یامگا، آرمان رمضانی و ارسلان مطهری، استقلال سجاد شهباززاده و کاوه رضایی را هم به لیست تیمش برگرداند. پیمان بابایی دیگر مهاجم استقلال در فصل جدید خواهد بود.

مهم‌ترین پستی که استقلال نیاز به جذب بازیکن دارد، هافبک میانی و کناری است. سا پینتو برای پشت مهاجم احتمالا روی سجاد شهباززاده حساب کرده. آمانوف و آرش رضاوند هم دیگر گزینه‌های او هستند، اما بعید نیست که تغییر پست شهباززاده، جواب ندهد. آرش رضاوند هم نشان داده بازیکنی با روحیات شکننده است و شاید زیر بار فشار و انتقادات، کمر راست نکند. آمانوف هم با اینکه بازیکنی با کیفت نشان داده ولی هنوز جایگاه ثابتی در ترکیب استقلال پیدا نکرده و نمی‌شود روی او به طور کامل حساب باز کرد. ترکیب استقلال از وینگر باکیفیت هم تهی است که با جذب احتمالی محمدمهدی محبی، این نقطه ضعف استقلال پوشیده خواهد شد.

پرسپولیس؛ 11 منهای یک ستاره!

یحیی گل‌محمدی برای بازگشت به مسیر قهرمانی، ریسک نکرد و سراغ ستاره‌ها رفت. اولین قدم یحیی، بازگشت شماره یک تیم ملی به ترکیب تیمش بود. حالا برخلاف فصل قبل، خیال پرسپولیس از خط دروازه تیمش جمع است. بیرانوند ذخیره نسبتا مطمئنی به نام احمد گوهری هم دارد. با جدایی رامین رضاییان، یکی از ستاره‌های فصل قبل لیگ یعنی دانیال اسماعیلی‌فر قرمزپوش شده است. در صورت نیاز، سیامک نعمتی هم توانایی بازی در پست دفاع راست را دارد. با خرید گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی و حفظ فرشاد فرجی و علی نعمتی، قلب دفاع پرسپولیس هم منظم می‌تپد. نعمتی سابقه بازی در دفاع چپ را هم دارد. پستی که احتمالا وحید امیری گزینه اول و محمدمهدی احمدی گزینه سوم یحیی گل‌محمدی است. این تیم در ازای جدایی رضا اسدی، سراغ سینا اسدبیگی رفته و او را برای کمک به کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک جذب کرده است. در پست وینگر هم پرسپولیس بهترین بازیکن فصل قبل یعنی سعید صادقی را خریده و مهدی ترابی، وحید امیری و سیامک نعمتی را از قبل دارد. برای پشت مهاجم هم سروش رفیعی و امید عالیشاه مغزهای متفکر یحیی در درون زمین هستند.

تنها پستی که پرسپولیس هنوز خاطرجمع نیست، به خط حمله مربوط می‌شود. شنیده شده عیسی آل‌کثیر از لیست پرسپولیس خارج می‌شود. مهدی عبدی و حامد پاکدل هم فصل قبل نشان دادند که کیفیت قابل قبولی دارند ولی نمی‌توانند گره‌ کار پرسپولیس را باز کنند. احتمالا با خرید یک مهاجم خارجی، یحیی گل‌محمدی با ترکیبی کامل لیگ بیست‌ودوم را آغاز خواهد کرد.

سپاهان؛ به دنبال جانشین شهریار!

 

از دست دادن حداقل 4 بازیکن اصلی، هواداران سپاهان را در شروع فصل نقل‌وانتقالات نگران کرده بود. در ادامه راه ولی، جذب مربی و بازیکنانی سرشناس، امید را به اردوی این تیم برگرداند. سپاهان رشید مظاهری را به عنوان شماره یک دارد و نیما میرزازاد را از نفت آبادان پس گرفت. میلاد زکی‌پور برای کمک به امید نورافکن راهی این تیم شد. در قلب دفاع هم محمد نژادمهدی و محمدرضا مهدی‌زاده را حفظ کرد و محمد دانشگر، رافائل داسیلویرا و نیلسون جونیور را خرید. رامین رضاییان دیگر خرید جذاب سپاهان بود و دانشگر هم سابقه بازی در پست دفاع راست را دارد. در 3-3-4 احتمالی مورایس هم سپاهان بازیکنان خوبی در پست هافبک دارد. مسعود ریگی و محمد کریمی گزینه‌های خوزه مورایس برای پست هافبک دفاعی هستند؛ دو بازیکن باکیفیتی که فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند و شاید سپاهان همچنان در این پست نیاز به جذب بازیکن را احساس کند. البته ستاره‌های باتجربه‌ای مانند مانوئل فرناندز هم می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. برای بازیکنانی که در دو سمت هافبک دفاعی این تیم قرار می‌گیرند، بین حداقل 5 بازیکن رقابت شکل گرفته؛ مانوئل فرناندز، جلال علی‌محمدی، آلویس کامسوبا، حسن شوشتری و یاسین سلمانی. در پست وینگر هم این تیم علاوه بر حفظ فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی و میلاد جهانی(احتمال جدایی)، یک بازیکن به نام محمد علینژاد را هم از آلومینیوم خرید.

شهریار مغانلو تنها مهاجم هدف سپاهان است. البته 3-2 بازیکن از رده‌های پایه در کنار مغانلو حضور دارند، ولی بعید است که برای این فصل بتوانند کمک ویژه‌ای به سپاهان کنند و احتمالا در آینده به کار این تیم خواهند آمد. سپاهان هم با خرید یک ذخیره برای مغانلو، می‌تواند پرونده نقل‌وانتقالاتی این فصلش را ببندد.

تراکتور؛ در جست‌وجوی آقای‌گل!

محمدرضا اخباری کاپیتان دوم و محبوب تراکتوری‌ها در این فصل هم با این تیم ادامه می‌دهد. تراکتور سه دروازه‌بان ذخیره را هم کنار اخباری دارد. در ترکیب فعلی تراکتور ۶ دفاع میانی به نام‌های حجت حق‌وردی، هادی محمدی، رضا یزدان‌دوست، میلاد کر، سعید ایران‌خواه و آرش قادری حضور دارند. حتی در صورت جدایی احتمالی خانزاده هم قربان بردیف باید بخاطر ترافیک دفاع میانی، نیمی از این 6 بازیکن را روی نیمکت بگذارد. در دفاع چپ، ابوالفضل رزاقپور حضور دارد و پوریا آریاکیا هم از اراک راهی تبریز شد. تراکتور کمربند میانی‌اش را هم با جذب چند ستاره محکم کرده است. مهدی کیانی کاپیتان اول این تیم، صفا هادی بازیکن تیم ملی عراق، رضا اسدی بازیکن فصل قبل پرسپولیس، به همراه بهزاد سلامی، علی نجفی و شاهین ثاقبی مدعی‌های بازی در این پست هستند. این تیم احتمالا برای پست وینگر هم مشکلی نخواهد داشت. گوستاوو و ریکاردو آلوس خارجی‌هایی هستند که برای بازی در همین پست، توسط تراکتور جذب شدند. محمدرضا عباسی، سعید واسعی، علی فتحی و مهدی هاشم‌نژاد هم توانایی بازی در این پست را دارند.

مهاجم هدف، اولین دغدغه قربان بردیف است. با پیوستن پیمان بابایی به استقلال، حالا محمد عباس‌زاده تنها ستاره تهاجمی این تیم است که شنیده شده به دلیل دوندگی پایین، هنوز نتوانسته رضایت کامل سرمربی این تیم را جلب کند. مرتضی خراسانی، محمدمهدی قنبری و آریا برزگر هم نام‌شان به عنوان مهاجم در لیست تراکتور حضور دارد ولی بردیف به دنبال مهاجمی مطمئن‌تر است. اتفاقی که منجر شده نام کریم انصاری‌فرد به عنوان هدف نقل‌وانتقالاتی تراکتور مطرح شود ولی بعید است که کریم در این فصل به فوتبال ایران برگردد. دیگر دغدغه‌ این روزهای سرمربی تراکتور، جذب یک دفاع راست است. پستی که برای آن، سجاد دانایی را از ذوب‌آهن خریدند و محمد آقاجانپور را هم دارند، ولی همچنان خاطرجمع نیستند.

فولاد؛ انتقام استقلال و نکونام از یکدیگر!

 

نکونام و فولاد هم پس از 2 فصل انتظار، بالاخره سراغ خرید بازیکنان بزرگ رفتند. این تیم دروازه‌بان دوم فصل قبلش (احسان مرادیان) را با کریستوفر کنت، دروازه‌بان سپاهان جایگزین کرد. با تمدید قرارداد مهدی شیری، دوباره رقابت بین او و مجتبی نجاریان در سمت راست دفاعی شکل می‌گیرد. برای دفاع چپ هم مهران درخشان‌مهر را به گل‌گهر داد تا جا برای حضور سعید آقایی باز شود. آقایی هم رقیبی به نام وحید حیدریه دارد. در قلب دفاع این تیم هم عارف آقاسی، سینا شاه‌عباسی، موسی کولی‌بالی و ایوب والی حضور دارند تا نکونام در این پست هم با اضافه کردن نهایتا یک بازیکن دیگر از رده پایه، احساس نگرانی نکند. دو هافبک دفاعی فولاد از بین احمد عبدالله‌زاده، محمد آبشک، حمید بوحمدان و محمدرضا غبیشاویِ تازه وارد انتخاب خواهند شد. ضعف بزرگ فولادِ فصل قبل هم در پست وینگر بود که با جذب چند ستاره، احتمالا مرتفع خواهد شد. اشکان دژاگه، وریا غفوری و احسان پهلوان خریدهای فولاد در این پست بودند. ضمن اینکه ساسان انصاری هم توانایی بازی در این پست را دارد. ساسان در خط حمله هم می‌تواند رقیبی برای علی قربانی و مجتبی علیاری باشد.

تنها نقطه‌ای که فولاد ممکن است آسیب‌پذیر باشد به پست هافبک تهاجمی این تیم مربوط می‌شود. جایی که روی فرشید اسماعیلی حساب باز کرده بود، ولی با پارگی رباط صلیبی، فولاد باید دنبال نفر جدیدی باشد. آرش رضاوند هم توانایی بازی در این پست را داشت، ولی فولاد هنوز موفق به جلب رضایت استقلال نشده است. البته نکونام در این پست آیاندا پاتوسی و محمدرضا خلعتبری را دارد، ولی پاتوسی دیر به تمرینات این تیم اضافه شد و خلعتبری هم پا به سن گذاشته تا برای تنها تیم ایرانی که فصل بعد در 3 جام باید حضور داشته باشد، نیاز به جذب یک بازیکن دیگر هم احساس شود. شنیده شده بود که پاتوسی قصد بازگشت به استقلال را داشت که با پارگی رباط صلیبی اسماعیلی، فولاد با چنگ و دندان این ستاره تیمش را حفظ کرد.

گل‌گهر؛ امیر به دنبال جانشین یک استقلالی!

 

برای فصل آتی هم محسن فروزان و حسین اکبرمنادی وظیفه محافظت از دروازه گل‌گهر را به‌عهده دارند. مهدی تیکدری‌نژاد و بهنام برزای دو گزینه این تیم برای بازی در دفاع راست هستند. احتمالا در این فصل هم از بین امین پورعلی و علیرضا علیزاده یکی در ترکیب و دیگری در روی نیمکت قرار خواهد گرفت. نوید عاشوری، وسلی گومز در سمت چپ و محمد خدابنده‌لو، رضا شکاری و حسین نخودکار گزینه‌های بازی در سمت راست هافبک این تیم خواهند بود. مرتضی تبریزی، امیر شهیم، بلال ارزای و امین قاسمی‌نژاد 4 وینگر این تیم هستند که حداکثر 2 تا از این‌ها در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت. کی‌روش استنلی هم مهاجم هدف امیر قلعه‌نویی است که یونس شاکری و اریک بایناما را به عنوان رقیب خود می‌بیند.  

گل‌گهر نسبت به شروع فصل قبل در قلب دفاع محمدرضا خانزاده و ایمان سلیمی را از دست داد و هنوز بازیکنی را جایگزین این دو نکرده است. البته 4 مدافع به نام‌های آرمین سهرابیان، مسیح زاهدی، علیرضا آرتا و مهران گلزاری در لیست این تیم حضور دارند، ولی بعید نیست که امیر قلعه‌نویی در مدت کوتاه باقی‌مانده تا شروع لیگ، یک مدافع میانی دیگر را هم جذب کند. همچنین میلاد زکی‌پور هم راهی سپاهان شده تا گل‌گهر در دفاع چپ هم به دنبال یک بازیکن دیگر باشد. هر چند که مهران درخشان‌مهر را برای بازی در این پست از فولاد خریدند و همچنان شایان مصلح را هم دارند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان