//
کدخبر: ۳۵۱۳۹۹ //

ملاقات با هم‌تیمی‌های قبلی؛ جدال پرسپولیسی‌ها و سپاهانی‌های سابق

پرسپولیس و سپاهان در شرایطی به دیدار هم می‌روند که در ترکیب هر ۲ تیم تعدادی از بازیکنان سابق تیم مقابل به چشم می‌خورد.

ملاقات با هم‌تیمی‌های قبلی؛ جدال پرسپولیسی‌ها و سپاهانی‌های سابق
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس و سپاهان دو تیم پرافتخار تاریخ لیگ برتر هستند که در مجموع در بیش از نیمی از ادوار مسابقات به قهرمانی رسیده‌اند. در طول تاریخ بازیکنان زیادی برای هر دو تیم بازی کرده است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به ادموند بزیک، شجاع خلیل‌زاده، محسن بنگر، محمد نوری و... اشاره کرد. در حال حاضر ۳ بازیکن سپاهان قبلاً بازیکن پرسپولیس بوده‌اند و ۴ بازیکن پرسپولیس هم در گذشته برای سپاهان بازی کرده‌اند.

حضور کاپیتان پرسپولیس در ۳ گانه سپاهان

جلال حسینی با ۹ قهرمانی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن علاوه بر ۵ قهرمانی با پرسپولیس، در ۳ قهرمانی پیاپی سپاهان هم حضور داشته است. سعید آقایی از لیگ‌های هفدهم تا نوزدهم ۳ فصل برای سپاهان بازی کرد. این بازیکن پس از پیوستن به پرسپولیس در تمام تقابل‌ها با سپاهان به دلیل مصدومیت یا محرومیت غایب بوده و به نظر می‌رسد که در این بازی هم چنین وضعیتی خواهد داشت. 

میلاد سرلک در سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد و ۵ فصل در این تیم بازی کرد و در آخرین دوره‌ای که سپاهان قهرمان لیگ شد، ۱۰ دقیقه برای این تیم به میدان رفت. احسان پهلوان که قسمت زیادی از دوران بازیگری خود را در دیگر تیم اصفهانی ذوب‌آهن سپری کرد، در لیگ سیزدهم، یک نیم‌فصل برای سپاهان به صورت قرضی بازی کرد و در یک مسابقه تجربه بازی با پیراهن سپاهان را پیدا کرد.

مثلث هجومی پرسپولیسی سپاهان

سپاهان با احتساب حکم کمیته انضباطی، در کنار پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را دارد. بار هجومی این تیم روی ۳ بازیکنی است که قبلاً برای پرسپولیس بازی کرده بودند. فرشاد احمدزاده در ۳ مقطع بازیکن پرسپولیس بود و با این تیم ۲ بار قهرمان لیگ شد. سروش رفیعی هم ۲ نیم‌فصل برای پرسپولیس بازی کرد که در ۲ دوره سرخپوشان به قهرمانی رسیدند. پرسپولیس دوره قبل دچار مشکل گلزنی شد و برای حل این مشکل در نیم‌فصل، شهریار مغانلو از سانتاکلارا پرتغال به صورت قرضی جذب کرد. مغانلو در نیم فصل حضور خود در پرسپولیس در تمام رقابت‌ها ۸ گل زد و در لیگ قهرمان شد. پرسپولیس برای فصل جدید نتوانست با باشگاه پرتغالی برای ادامه همکاری با مغانلو توافق کند ولی سپاهان در این امر موفق بود و مغانلو در این دوره بهترین گلزن زردپوشان اصفهانی است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان